Varför är bekräftelse så viktigt för en del kvinnor?
Jag tycker det är bra när kvinnor tar hand som sig själva på ett sunt sätt. Även när män gör det på ett sunt sätt. Det är bra. Vilja må bra, vara snygg, ha en bra fysisk hälsa m.m. Det skapar en bra miljö för alla inblandade. Det blir trevligt.
Men hur kommer det sig att bekräftelse är så viktigt för en del kvinnor?
Hos en del kvinnor går det verkligen till överdrift. Det har nästan spårat ut. Man hör talas om kvinnor som sitter på Tinder och inte ens har för avsikt att träffa någon utan bara vill ha bekräftelse på hur snygga de är. Sen har vi Onlyfans och Xhamster där kvinnor är aktiva och visar upp sig nakna utan att knappt ens tjäna nått ekonomiskt på det.
Vissa kvinnor verkar ha ett enormt behov av bekräftelse. Vad kommer detta ifrån? Är det brist på vettiga hobbys som är anledningen till det?
Jag känner mig tudelat i denna fråga. För jag tycker verkligen det är bra när kvinnor tar hand om sig och gör sig snygga för sin miljö. Det är super. Men samtidigt så får det ju inte gå till narcissistisk överdrift och slå över åt andra sidan.
Hur kan vi göra för att stävja detta bekräftelsebehov men samtidigt upprätthålla god standard hos kvinnor?