• Agdaa

Verifiera konto på Huawei-padda

Köpte en padda begagnat på tradera o säljaren hade lämnat in den för fabrinsåtwrställnig innan jag fick den men den frågar hela tiden efter verifiering av det gamla kontot som som är synkroniserat med enheten sedan tidigare. Så nu undrar jag om någon vet om det går att komma vidare med mitt konto? Säljaren vägrar att samarbeta o jag känner mig lurad :(

• Svar på tråden Verifiera konto på Huawei-padda
  • Agdaa

Finns ingen teknisk person med erfarenhet av Huawei?
    Får upp denna texten: 
    Enheten har återställts. Fortsätt genom att logga in med ett Google-konto som är synkroniserat med enheten sedan tidigare

Det betyder att den inte alls är fabriksåterställd eller hur?
    Går det inte att återställa helt så att jag kan logga in med mitt konto som man gör när man köper en ny?
    Säljaren vill inte svara på meddelande längre :(

• Anonym (Inte korrekt återställd)
    Agdaa skrev 2024-11-02 12:45:54 följande:

Finns ingen teknisk person med erfarenhet av Huawei?
    Får upp denna texten: 
    Enheten har återställts. Fortsätt genom att logga in med ett Google-konto som är synkroniserat med enheten sedan tidigare

Det betyder att den inte alls är fabriksåterställd eller hur?
    Går det inte att återställa helt så att jag kan logga in med mitt konto som man gör när man köper en ny?
    Säljaren vill inte svara på meddelande längre :(

Nej, enheten är inte korrekt återställd. Tyvärr finns det inget du kan göra om du inte kan komma i kontakt med den tidigare ägaren. Denne kan möjligen göra det via nätet. 

Har haft detta problem flertalet gånger när jag var telefoniansvarig på ett företag och anställda skulle lämna in sina iPhones. Till sist sa vi att återställning skulle ske vid inlämning just så vi kunde se att de gjorde det korrekt. 
Svar på tråden Verifiera konto på Huawei-padda