• Solen03

    Tandblekning som gått fel

    Har precis avslutat tandblekning - fick stöpta tandskenor av tandläkare och carbamide peroxide 16%. 
    Skulle ha skenan på nätterna, ca 5 nätter. Jag hade 6 nätter plus 2 timmar, så totalt 7 gånger/50 timmar. 
    Tänderna blev kritvita men nu några dagar efter börjar dem skifta i grått. Inte alls fint, är jätteledsen. Googlar och läser på internet att det kan bero på för hög exponering av blekmedlet och vara permanent. 
    Någon tandläkare här som varit med om detta som kan säga om det är permanent eller om det kommer gå över med tiden? Eller någon som varit med om liknande? 
     
    Första gången jag har blekt så livrädd jag har pajat för evigt.. 
    Tacksam för råd
  • Svar på tråden Tandblekning som gått fel
  • Anonym (Sonja)

    Varför frågar du inte tandläkaren som du fick skenorna av? De vet nog bättre än någon annan. 

  • Solen03

    Hon såg på mina tänder precis efter jag var klar men då var dom fortfarande vita. Jag har inte så mycket förtroende för henne längre, tycker hon gav starka medel utan supertydliga instruktioner. 2 min tog konsultationen.. Känns som största fokuset när man är där, är många patienter och därmed höga inkomster..

  • Anonym (Sonja)
    Solen03 skrev 2024-10-28 18:43:38 följande:

    Hon såg på mina tänder precis efter jag var klar men då var dom fortfarande vita. Jag har inte så mycket förtroende för henne längre, tycker hon gav starka medel utan supertydliga instruktioner. 2 min tog konsultationen.. Känns som största fokuset när man är där, är många patienter och därmed höga inkomster..


    Vilken tandläkarklinik var det? Ring en annan tandläkare och fråga
Svar på tråden Tandblekning som gått fel