• Anonym (Löjligt nyfiken)

Hur vet jag om han är intresserad?

Som rubriken lyder. Inte varit intresserad av någon på väldigt många år och nu plötsligt känner jag mig som 14 igen och osäker på hur jag ska tolka hans beteende och huruvida intresset är ömsesidigt. 

Vill egentligen inte ge några detaljer då jag uppriktigt känner mig löjlig och försöker intala mig själv att det bara är i mitt huvud, men ni män...eller kvinnor... där ute som vet tydliga tecken på om en man är intresserad, kan ni ge mig era bästa tips på hur jag kan undersöka saken?

• Svar på tråden Hur vet jag om han är intresserad?
  • Anonym (Omg)

Utan detaljer finns ju inget att tolka. Så om du, som sitter på detaljerna, inte ens vet, hur ska vi andra kunna veta?

Det enda rådet är att fråga, eller bjuda ut. 

• Anonym (Löjligt nyfiken)
    Anonym (Omg) skrev 2024-10-27 19:02:51 följande:

Utan detaljer finns ju inget att tolka. Så om du, som sitter på detaljerna, inte ens vet, hur ska vi andra kunna veta?

Det enda rådet är att fråga, eller bjuda ut. 

Jag efterfrågade ju tydliga tecken. Då kan jag utvärdera om de tecknen finns eller inte. 

Alldeles för feg att fråga och vill dessutom inte rusa in i något. Ställer jag frågan i nuläget och får ett "ja" så känns det plötsligt kravfyllt. Det är säkert därför jag är intresserad nu, det kom oväntat och är fullständigt olämpligt. 
  • Anonym (Alltså...)
    Anonym (Löjligt nyfiken) skrev 2024-10-27 19:09:16 följande:
    Jag efterfrågade ju tydliga tecken. Då kan jag utvärdera om de tecknen finns eller inte. 

Alldeles för feg att fråga och vill dessutom inte rusa in i något. Ställer jag frågan i nuläget och får ett "ja" så känns det plötsligt kravfyllt. Det är säkert därför jag är intresserad nu, det kom oväntat och är fullständigt olämpligt. 
    Om du inte vet om han är intresserad, så visar han inga tydliga tecken.
  • Anonym (Killgissning)
    Anonym (Löjligt nyfiken) skrev 2024-10-27 19:09:16 följande:

Tänker du tecken som för attraktion? Finns exempel som att lång och ihärdig ögonkontakt, mycket skratt och att söka fysisk kontakt (ta på/röra) är tecken på det. Minns han saker som du sagt, retas han med dig och ger dig uppmärksamhet så är det bra tecken för attraktion.

Men ifall de är tydliga är ju väldigt svårt att veta.

Men blir nyfiken varför är det olämpligt?
Svar på tråden Hur vet jag om han är intresserad?