Kan man bli gravid genom att ”inseminera” sig själv efter avbrutet samlag?
Jag och min sambo körde med avbrutet i 2 år ungefär efter vi fick vårt första barn. Eller oftast avbrutet, ibland när jag hade mens och strax efter kom han i mig.
Ibland har jag kort menscykel men eftersom jag aldrig blev gravid i en sån cykel tidigare när vi försökte (innan första barnet) trodde jag att jag kanske inte ens hade ägglossning då eller att ägget inte var moget när det släppte. Iallafall så blev jag gravid i somras när han kom i mig strax efter att min mens hade tagit slut.
Nu är allt ok och han är glad för barnet men först anklagade han mig till och med en gång för att ha ?inseminerat? mig själv när han hade kommit på min rumpa eller mage eftersom jag ibland har gått på toaletten direkt efter vi har sex. Jag sa att jag inte ens tror att man kan bli gravid på det sättet. Vet såklart att man kan göra heminsemination men då är ju spermierna i en burk (eller kondom)? Dör de inte snabbt när de kommer i kontakt med luft om han t.ex kommer på magen?
Det här var alltså flera månader sen , nu är allt ok och han har släppt det men funderade på det eftersom jag har läst någon tråd om det här också, om att nåns ex tydligen skulle ha gjort det (kanske det min sambo läste också, vad vet jag).
Vet också såklart att varken avbrutet eller säkra perioder är någon jättebra preventivmetod men jag tyckte verkligen inte det skulle vara någon katastrof om jag blev gravid , sambon ville egentligen vänta (fast jag är lite äldre) men det var ingen katastrof för honom heller.
Frågar alltså inte för att jag vill försöka göra det haha men skulle varit skönt att kunna säga till sambon att det inte ens är möjligt.