• Lundgrens

Fel svar ang kön på nipt

Hej! Är det någon som fått fel svar på nipt ang kön?
    jag gjorde nipt nyligen och fick svar att jag väntar en pojke. 
    jag har en flicka och en pojke sen innan men va helt säker på att de skulle va en tjej denna gång 😅

• Svar på tråden Fel svar ang kön på nipt
  • Aliona

Könsbestämning på NIPT är enligt snabb googling 98-99% säkert, så visst finns det de som har fått fel resultat. Inte sannolikt dock. 

• Anonym (K)
    Aliona skrev 2024-10-27 08:41:38 följande:

Könsbestämning på NIPT är enligt snabb googling 98-99% säkert, så visst finns det de som har fått fel resultat. Inte sannolikt dock. 

Som du skriver. Men! Felmarginalen gäller då flickor, eller om det skulle råka vara tvillingar där en tillbakabildats. 
  • Aliona
    Anonym (K) skrev 2024-10-27 08:48:26 följande:
    Som du skriver. Men! Felmarginalen gäller då flickor, eller om det skulle råka vara tvillingar där en tillbakabildats. 
    Aha! Så om man får reda på att det är en pojke så är det 100% säkert? 
  • Lundgrens

Jag vet dock en som
    fock svar att de skulle bli pojke men ut kom en flicka. hon har en son sen innan om de spelar nån roll

• Anonym (K)
    Lundgrens skrev 2024-10-27 08:59:14 följande:

Jag vet dock en som
    fock svar att de skulle bli pojke men ut kom en flicka. hon har en son sen innan om de spelar nån roll

På NIPT? Eller genom vanligt ultraljud? 

För det du skriver är extremt ovanligt. Skulle tro att det blivit ett missförstånd. Det innebär att de hittat en Y-kromosom, vilket man endast gör om det funnits tvillingar från början och pojken tillbakabildats i tidigt stadie.

• Anonym (S)

Gjort NIPT och det visade tjej och det blev en tjej 

Svar på tråden Fel svar ang kön på nipt