• Anonym (Diskad)

    Ny diskmaskin men montören paja, vem ska ersätta?

    Beställde en ny diskmaskin online, beställde även montering. Monteringen involverade inte montering av köksluckan (integrerad diskmaskin) utan det fick jag göra själv. 


    Idag några dagar senare när jag ska montera luckan behöver jag höja maskinen. Ser då ett plastvred ligga under maskinen med en avbruten plastbit intill. Ser instuktionsfilmen och inser att detta är vredet för att kunna lyfta upp baksidan. 

    Jag har ju själv inte rört nederdelen. Kontaktat företaget som sålde mig maskinen och försökt reklamera, men är det inte montörernas ansvar? Jag vet trots allt inte vems fel det är till 100%, men köper man en helt ny maskin tycker jag den ska vara hel. När de monterat klart den så skrev jag under kvittens som jag inte läste från punkt och pricka, lite nojig att den involverar att jag ska ha undersökt hela maskinen själv, men vafan den fungerade och de kan väll inte kräva man undersöker varenda del på undersidan?




    2:45 i klippet visas delen som brutits av.

  • Svar på tråden Ny diskmaskin men montören paja, vem ska ersätta?
  • Tecum

    Klart att det är montörens ansvar, men svårt att bevisa det då du inte upptäckte felet direkt. Även om skadan skett tunder transport borde montören sett det.

  • Anonym (Diskad)

    Ja och montören var Bring. Jag var lite tveksam innan och frågade om det var utbildade, VVS personer eller liknande men de hänvisade bara till att de var auktoriserade montörer. 

    Nu är jag rädd att båda kommer skylla på varandra. Montörerna var från balkan och pratade med varandra, skämtsamt på sitt språk, sen blev de allvarliga för en stund som att de fuckat upp något och sen fortsatte jobba. Jag fick en dålig magkänsla redan där att vi inte kunde kommunicera något vidare. 

    Bring känns som ett företag som kan käfta emot ganska rejält...

Svar på tråden Ny diskmaskin men montören paja, vem ska ersätta?