Ny diskmaskin men montören paja, vem ska ersätta?
Beställde en ny diskmaskin online, beställde även montering. Monteringen involverade inte montering av köksluckan (integrerad diskmaskin) utan det fick jag göra själv.
Idag några dagar senare när jag ska montera luckan behöver jag höja maskinen. Ser då ett plastvred ligga under maskinen med en avbruten plastbit intill. Ser instuktionsfilmen och inser att detta är vredet för att kunna lyfta upp baksidan.
Jag har ju själv inte rört nederdelen. Kontaktat företaget som sålde mig maskinen och försökt reklamera, men är det inte montörernas ansvar? Jag vet trots allt inte vems fel det är till 100%, men köper man en helt ny maskin tycker jag den ska vara hel. När de monterat klart den så skrev jag under kvittens som jag inte läste från punkt och pricka, lite nojig att den involverar att jag ska ha undersökt hela maskinen själv, men vafan den fungerade och de kan väll inte kräva man undersöker varenda del på undersidan?
2:45 i klippet visas delen som brutits av.