• PappaRickyy

Höstblåsor! HJÄLP

Hej! Skriver här med hopp att någon varit i samma situation som mig och har ett bra svar på hur jag ska gå tillväga.. mina 3 barn (6år,3år,1,5år) va lite små sjuka förra veckan med lite feber och sen dagen efter va det bra. Dykte upp små röda prickar på rumpan och ansikte på samtliga men bara någon enstaka. Dem är friska nu. Meeen jag fick feber i onsdags kväll och var väll relativt pigg igen torsdag kväll från febern.
    Men natten mot fredagen vakna jag av sån halssmärta och även i mun. Då har jag alltså fått blåsor över hela tungan, insidan av läpparna och kinder, sen även hela svalget. Jag har inte kunnat äta något sedan torsdag. Har prövat alla möjliga grejer. Var även hela dagen idag (lördag) på akuten och jourcentralen som inte kunde göra något, först skulle det skrivas ut någon bedövande munskölj men läkaren ångra sig. Varvar alvedon och treo var fjärde timme men hjälper knappt. Hur länge håller sig dessa mördat blåsor sig kvar? Och tips på vad som kan lindra och vad jag kan försöka få i mig mottages gärna./mvh Ricky som snart tappat vettet 

Svar på tråden Höstblåsor! HJÄLP