Kunde inte hitta min döda vän på kyrkogården - men lyckades till sist
Häromdagen var jag på en kyrkogård i syfte att titta besöka graven till en vän som gick bort. Hon var bara 30 bast.
Jag har ingen kontakt med hennes familj så jag hittade graven via en hemsida där man kan söka på vart folk ligger begravda.
Då stod det på vilken kyrkogård och vilken del av kyrkogården, till och med vilken plats på kartan.
När jag väl kommer dit går jag till den angivna platsen. Men där är det markerat att en annan person ligger begravd, ingen gravsten men ett kors + namn och födelsedatum/dödsdatum. Graven bestod av mörk jord så det hade begravts någon där nyligen. Alltså sannolikt min kompis.
Men ingen gravsten, ingen märkning med namn eller identitet på henne alls. Istället var det identiteten av kvinna som hade gått bort några år tidigare.
Och hon hade dött gammal.
Kan det vara så att min vän blivit begravd på samma plats som hennes mormor? De hade inte samma efternamn dock. Och borde inte min kompis identitet också stå där? Fanns heller inga blommor på platsen, ingenting som indikerade på att min kompis låg där.