• Anonym (Konstigt)

Blir tjejer verkligen kära som killar?

Hej!

Jag känner att jag behöver skriva av mig gällande en situation med en kvinna som jag har känt i 13år.

Vi började som kollegor som så många gör, vi fattade snabbt tycke för varandra även fast hon hade 2 småbarn på den tiden (2012), hon gjorde klart tidigt att vi endast kunde vara kompisar. Åren gick och hon och hennes kille gjorde slut och vi va extremt nära på att flytta ihop, jag var alldeles för passiv så tåget gick kan man säga.

Hon raggade på riktiga män med bra jobb med social status men dessa män nobbade henne såklart, då dom var nöjda med sitt förhållande, tyvärr skiljdes vi åt 2022 när jobbet skulle flyttas till en annan ort,

Det som gör mig nyfiken är att det fanns en kille som har flertal diagnoser och bor hemma hos mamma och är allmänt dum i huvudet, noll konsekvenstänk, förlorat körkortet flertal gånger mm. Denna person va jämt på henne konstant och störde henne på arbetet, har var en riktig outsider som ingen gillade överhuvudtaget.

Nu fick jag höra att dessa är ihop, brukar kvinnor med barn tröttna på att jaga och nöja sig med vad som finns kvar där ute? hur kan man gå från att ragga och va intresserad av bra män till att välja en 28åring som bor hos mamma och dessutom haft heltidsjobb i 7år?

• Svar på tråden Blir tjejer verkligen kära som killar?
  • Anonym (Granbarr)

Det handlar väl om att hon ser killen för den han är och har lärt känna honom på djupet och blivit kär. 

Du låter mest svartsjuk och full av fördomar...

• felicityporter

Alltså, jag tror verkligen att du inte har hela storyn riktigt klar för dig. Jag tror verkligen ingen nöjer sig med någon som är så mycket loser som du försöker få det att framstå som. Jag tror han har många kvaliteter du helt enkelt inte ser.

• Anonym (S)

Felet här är att den där kvinnan är en loser och som i sin tur också söker sig till losers.

• SommarOchSolVårochBlommor
    "jag var alldeles för passiv så tåget gick kan man säga."

Så skrev du. Ja och någon arbetslös hemmaboende var inte passiv.

Så i framtiden när du letar kanske du inte ska vara så passiv (och inte tro att jobb/avsaknad av jobb etc är allt)
  • Anonym (en annan fru)

Den som är mest engagerad vinner ofta, det är inget nytt.

Skillnaden är att den killen nog vet att han måste ligga i för att alls ha en chans, medan du har fler alternativ och därför är mer bekväm av dig.

• felicityporter
    SommarOchSolVårochBlommor skrev 2024-10-26 01:11:14 följande:
    "jag var alldeles för passiv så tåget gick kan man säga."

Så skrev du. Ja och någon arbetslös hemmaboende var inte passiv.

Så i framtiden när du letar kanske du inte ska vara så passiv (och inte tro att jobb/avsaknad av jobb etc är allt)
    Exakt, att inte ha jobb eller hög status är verkligen inte det viktigaste när en kvinna väljer en man. Jag som kvinna hade aldrig valt en man med mycket pengar och hög status om han inte visade tillräckligt mycket intresse för mig, om han inte har humor och attraktionen inte finns där.
  • Minkoppte
    Anonym (Konstigt) skrev 2024-10-25 20:15:18 följande:
    Blir tjejer verkligen kära som killar?

Hon raggade på riktiga män med bra jobb med social status men dessa män nobbade henne såklart, då dom var nöjda med sitt förhållande, 

Så hon riktade in sig på upptagna killar alltså? 

Fräsch brud.

• Anonym (Jodå)

Om tjejer kan bli lika kära som killar? Oj om du bara visste hur kär man kan bli, som tjej. 

Tror absolut att båda könen kan bli precis lika kära.

Handlar mer om individer, person till person hur det yttrar sig däremot. Vissa föredrar en viss typ, andra en annan. Ibland förstår man inte ens själv varför man har fått känslor för en viss person. Det bara blir så... 

• Anonym (Konstigt)
    Anonym (Granbarr) skrev 2024-10-25 20:30:56 följande:

Det handlar väl om att hon ser killen för den han är och har lärt känna honom på djupet och blivit kär. 

Du låter mest svartsjuk och full av fördomar...

Nu har ju jag jobbat nära denna kille i flera år så det är inga fördomar överhuvudtaget, han är en mammapojke som inte klarar sig själv, även med heltidsjobb i flera år, så det jag undrade var om singelmammor gillar att ha ett extra barn vid sin sida vid så hög ålder som fortfarande bor hemma som även hon åker och lämnar på jobbet ca 6mil då körkortet ryckt flertal gånger 

Med andra ord så vill kvinnor ta hand om trasiga pojkar/män men det var ju ingen nyhet 
  • felicityporter
    Anonym (Konstigt) skrev 2024-11-09 16:59:21 följande:
    Nu har ju jag jobbat nära denna kille i flera år så det är inga fördomar överhuvudtaget, han är en mammapojke som inte klarar sig själv, även med heltidsjobb i flera år, så det jag undrade var om singelmammor gillar att ha ett extra barn vid sin sida vid så hög ålder som fortfarande bor hemma som även hon åker och lämnar på jobbet ca 6mil då körkortet ryckt flertal gånger 

Med andra ord så vill kvinnor ta hand om trasiga pojkar/män men det var ju ingen nyhet 
    Aha, okej. Du är alltså avundsjuk med andra ord, precis vad vi trodde.
  • Anonym (Granbarr)
    Anonym (Konstigt) skrev 2024-11-09 16:59:21 följande:

Du är svartsjuk helt enkelt. 

Fräscht 
Svar på tråden Blir tjejer verkligen kära som killar?