• Ebburr

Kan jag vara gravid?

Hej! Jag är ny här och skapade ett konto för att börja skriva, och ville börja med detta. 

Jag slutade med p-piller i januari. Sedan dess har jag väldigt oregelbunden mens. Det har som minst gått 40 dagar och som mest 65. Nu är det dock 75 dagar sedan senast och jag lyckades tajma in ägglossningen med sex (har gjort måååånga äl-tester som hela tiden har visat negativt). Ägglossningen var 13 september. Ca 10 dagar efter försök till befruktning kom något som jag läste mig till såg ut exakt som en implantationsblödning. Jag har sedan gjort graviditetstester men de har hela tiden visat negativt. Senast var för ca 2 veckor sedan. För några dagar sedan kom en märklig, tjock geléaktig flytning med lite blod i, det har inte gjort ont. 

Kan jag vara gravid trots att jag inte testar positivt (än)? Jag drar på att testa igen för jag vill verkligen inte ha ett negativt besked. 

• Svar på tråden Kan jag vara gravid?
  • Anonym (Äl)

Vilka tester använder du för ägglossning?
    Jag kör med rfsu. Dom är helt värdelösa! 

• Ebburr

Jag körde nog med RFSU:s fram till typ september. Sen började jag med clearblue istället och då visade det ju resultat senare den månaden.

• Ebburr
    Anonym (Äl) skrev 2024-10-24 22:11:33 följande:

Vilka tester använder du för ägglossning?
    Jag kör med rfsu. Dom är helt värdelösa! 

Glömde citera så du kanske inte fick notis om mitt svar, är inte så haj på familjeliv än 🤪

Jag körde nog med RFSU:s fram till typ september. Sen började jag med clearblue istället och då visade det ju resultat senare den månaden.
  • Aliona

Om du hade äl den 13 september och testade negativt en månad senare (två veckor sedan) så har det inte tagit sig den gången. 

Däremot kan du ju ha haft äl senare. De där testen visat bara hormonhöjning men inte att äl faktiskt sker. 

• Ebburr
    Aliona skrev 2024-10-27 10:20:18 följande:

Om du hade äl den 13 september och testade negativt en månad senare (två veckor sedan) så har det inte tagit sig den gången. 

Däremot kan du ju ha haft äl senare. De där testen visat bara hormonhöjning men inte att äl faktiskt sker. 

Aha, trodde de visade på ägglossning. Jag körde senast med Clearblues digitala test där det blinkar en gubbe när hormonet är förhöjt och en bestående gubbe när det är maximal chans till befruktning, och att det då är ägglossning (iaf uppfattade jag det så). 
Svar på tråden Kan jag vara gravid?