• Anonym (Pappa)

Sambo har tappat känslorna.

i har haft ett bra liv ihop med med och motgångar. Vi har 1 barn ihop på 4år och hus tsm.
    Hon har varit en kärleksfull människa som har alltid velat ha närhet. 
    Vi har varit tsm i 6år. 
    Vi har haft små tjafs som vi alltid kunnat prata ut och lösa tillsammans. Det har väl alla relationer?
    Vi har pussas och kramas, vårat sexliv har varit helt ok efter Vi fick barn.
    Men på senare året så har hon haft det jobbigt på jobbet och hon har förlorat nära o kära som har somnat in.
    Hon har tagit setralin innan jag träffade henne. Men på senare år efter allt som har hänt kring henne så har läkaren ökat hennes dos från 25-200mg setralin utan effekt. Efter någon månad så fick hon tid hos läkaren och beslutade att hon skulle trappa ner och sluta med setralinen och påbörja en annan medicinering.
    Det är nu jag börjar märka att hennes personlighet förändras. Hon blir mer och mer frånvarande för mig, men hon har 100% fokus på våran son. Jag har försökt spenderat kvalitets tid på kvällarna när grabben sover.
    Men hon har velat sitta själv, så jag har valt att spela tv spel twx istället. Ju mer tiden går så blir det vara värre. Hon vill inte kramas eller pussas, sexlivet dör ut. Jag fortsätter att få kontakt med henne utan resultat. Tillslut så kom det jag aldrig velat höra. Vid matbordet sa hon att hon vill flytta. För hon har tappat känslorna för mig. Varför? Jo för vi har en dålig kommunikation och jag har blivit lätt irriterad för små saker. Varför?? I alla relationer så blir det väl alltid små tjafs. Men man pratar ju alltid ut och ber om ursäkt när den ene har gjort fel.
    Hon säger oxå att jag valt att spela spel istället för att tillbringa tid med henne. Men jag har ju försökt få kontakt med dig? Du har ju inte velat.. "jo jag har gjort hintar" sånt funkar inte enligt mig. Man måste ju kunna kommunicera med varandra och säga hur man tänker och mår.
    Efter allt detta, så har hon tydligen bestämt sig att flytta. Vi har pratat och pratat. Nu någon dag senare så har jag fått möjligheten att få vara med henne, prata med henne, fått massera henne. Det känns jätte skönt för mig. Jag frågar efter kramar och får lättare kramar.
    Men hon tittar fortfarande på möbler och sånt till sitt nya "boende".
    Jag vet ärligt talat om det är medicinering som gjort detta eller inte..
    Jag är helt förstörd inombords.
    Jag har inte gett upp våran relation än. Hon är snart klar med sin uttrappning om ca 3 veckor. Hon jobbar bara 50% just nu. Men till våren ska hon flytta när hon börjat jobba 100% säger hon.

Jag vet inte vad jag ska göra helt enkelt..  ska jag bara släppa taget? Jag tycker att det är värt att kämpa för kärleken. Vill inte förlora henne.

Snälla snälla.

• Svar på tråden Sambo har tappat känslorna.
  • Anonym (???)

Tycker att du ska säga att man aldrig ska fatta stora beslut när man mår dåligt, är i sorg eller ändrar i medicineringen. Har ju inte hela bilden men det är inte omöjligt att hennes upplevelse, beteende och känslor påverkas av hennes situation. Jag har själv bipolär sjukdom så jag vet vad jag pratar om!

• Anonym (Tid)

Ge henne tid. Fortsätt visa att du vill kämpa för er.
    prata om hennes dåliga mående och hennes sorg. 

kanske det är sorgen som triggat dessa känslor, dvs att hon vill leva ett annat liv än det ni har. Det är rätt vanligt att man utvärderar sin livssituation när man upptäcker hur kort livet kan vara.

• SmulanFnulan

Så går det när mannen låter kvinnan få dra allt lass hemma, då blir man både bitter och snustorr där nere. Jobbigt för dig att höra men hon kommer kunna sluta med antideppmedicinen så fort hon gjort sig av med dig. 

• Anonym (Pappa)

Vad menar du smulanfnulan? Hur vet du det?
    Du förstår inte.. 
    Jag gör allt jag kan. 
    Städar,lagar mat, tar hand om barn ,kämpa med relation osv. Ja allt vad som innebär att vara god partner och pappa

• SmulanFnulan
    Anonym (Pappa) skrev 2024-10-24 11:55:41 följande:

Vad menar du smulanfnulan? Hur vet du det?
    Du förstår inte.. 
    Jag gör allt jag kan. 
    Städar,lagar mat, tar hand om barn ,kämpa med relation osv. Ja allt vad som innebär att vara god partner och pappa

Och det började du med så fort hon yppade att hon börjar bli tveksam kring er relation. Då blev du helt plötsligt super dad deluxe!
  • Anonym (Pappa)

Nä jag har alltid varit det från dag 1. Hon har stängt ut mig.. pga av allt som hänt.

• Anonym (Japp)

Släpp taget. Det beror inte på medicinerna. Dessutom klarar ju inte människan av att efter sex år (!) kommunicera!

Hon är en vuxen person som har rätt att ta egna beslut om sitt eget liv. Det måste du lära dig acceptera.

Svar på tråden Sambo har tappat känslorna.