• JohannaKvist

Vet du något sånt yrke?

Jag har funderat länge vilket yrke jag skulle uppskatta. Det jag kommit fram till är att jag vill ha en dag där jag typ halva dagen får åka ut och göra något (gärna praktiskt, har dock inga speciella kompetenser) och typ andra halvan göra nån form av kontor/datorarbete. Problemet är att jag inte vet vilka jobb man kan få arbeta så, vet du något? Skulle uppskatta tips oerhört mycket! 
    Jag är beredd att studera för att nå det, har dock bara gått sam på gymnasiet så kommer inte in på naturrelaterade utbildningar. 

• Svar på tråden Vet du något sånt yrke?
  • Anonym (T)

Kanske något kommunalt där man t.ex. först är ute och tar prover eller gör inspektioner och sedan åker till kontoret och analyserar materialet och skriver rapporter eller förbereder olika myndighetsbeslut. 

Eftersom man inte tjänar särskilt bra som kommunanställd brukar det heller inte vara omöjligt att få denna typ av jobb.

• Anonym (J)

Resande säljare
    Servicetekniker
    Projektledare, mycket bereoen på jobbet
    Kombon lager-chaufför

• FruFarfalle

Inspektör av något slag på tex Arbetsmiljöverket,  eller miljöskyddsinsoektör, livsmedelsinspektör. El/programmerare kan jobba blandat kontor/hos kund med automatiseringar och flöden 

• Mentat
    JohannaKvist skrev 2024-10-24 06:46:26 följande:
    Vet du något sånt yrke?

Jag har funderat länge vilket yrke jag skulle uppskatta. Det jag kommit fram till är att jag vill ha en dag där jag typ halva dagen får åka ut och göra något (gärna praktiskt, har dock inga speciella kompetenser) och typ andra halvan göra nån form av kontor/datorarbete. Problemet är att jag inte vet vilka jobb man kan få arbeta så, vet du något? Skulle uppskatta tips oerhört mycket! 
    Jag är beredd att studera för att nå det, har dock bara gått sam på gymnasiet så kommer inte in på naturrelaterade utbildningar. 

Försvarsmakten kommer att behöva anställa. Ibland är man ute på övningar, ibland är man på regementet och sysslar med planering.
  • Anonym (J)

Jurist, framförallt åklagare, processförande advokat, 

Svar på tråden Vet du något sånt yrke?