• Anonym (Ts)

    Klarar inte jobbet

    jag jobbar just nu på 50% och är sjukskriven resten av tiden, det började med en trötthet som bara blev mer och mer tilltagande och tillslut gjorde att jag var tvungen att sova större delen av dagen. det kommer som attacker av extrem trötthet där jag snabbt måste lägga mig ner för att inte falla ihop, mina läkare hävdar att det är utmattning som jag har drabbats av kombinerat med en medelsvår depression. har någon liknande erfarenheter? Det känns konstigt att man skulle få symptom så chockartat tycker jag men vill gärna ha råd av någon som vet mer om utmattningssyndrom. Jag har adhd och har tack vare det fått ut concerta som hjälper mig att hålla mig vaken tillräckligt för att klara av 50% men om jag inte klarar att öka tiden så riskerar jag att förlora mitt jobb. Läget känns hopplöst just nu för även om jag har adhd medicin så klarar jag inte att ta mig igenom en hel dag. Har någon tips på hur jag kan gå tillväga? Jag har kontakt med både psykiatrin och företagsläkare och dem är noggranna och förstående men jag vill verkligen lyckas ta mig ur detta. 


    jag har även pågående kontakt med kirurgläkare då min gallblåsa helt har slutat fungera, vet inte om det är relevant men tog med det ändå.

    tack på förhand 

Svar på tråden Klarar inte jobbet