• Anonym (JJ)

Flytta från Stockholm till Sundsvall

Vi är en familj med två vuxna och två barn 3 och 5 år.

Vi planerar att flytta upp mot Sundsvall och behöver tips på bra barnvänliga områden runt Sundsvall.

Vi vill bo i hus med max 40 min med bil in till Sundsvall, gärna nära skog och vatten.

Någon som har bra tips på områden?

Vi bor idag i villa, ganska centralt i Stockholm som isåfall ska säljas.
    Men vart börjar man med en så lång flytt?
    Söka jobb eller köpa bostad först?

• Svar på tråden Flytta från Stockholm till Sundsvall
  • Erkki

Alltså 40 minuter från Sundsvall så är du typ på landet eller i Härnösand. Tänker du med bil eller kollektivtrafike?

eftersom ni bor i centrala Stockholm idag misstänker jag att ni kanske inte riktigt har tänkt bosätta er på landsbygden?

vad söker du i området? Naturnära? Bra kommunikationer? 

• Anonym (JJ)

Vi vill flytta ut på landsbygden men ändå max 40 min med bil in till centrala sundsvall. 

Vi vill inte riktigt bo i en villa i ett bostadsområde där man ser in till grannen eller där det bara är ett garage emellan husen.

Vi vill ha vårt egna lilla utrymme lite ut på landet men inte allt för långt från samhället.

Gärna där man kan ta sig med buss in till Sundsvall också för när barnen blir större.

• viktorjohan

Titta på byn Klingsta. Den ligger 15 min från stan med bil. Fin byskola finns. Vacker natur med en sjö och också nära till Ljungan med sina forsar och fina fiske.
    Lite längre bort längs samma väg ligger sjön Marmen. Otroligt fina omgivningar, men ändå bara 20-25 min till stan. Samhället Matfors ligger i övre änden av sjön Marmen kan man säga. 
    Lycka till!

• Anonym (Norrland)

Ja jag skulle kika på området runt Matfors. Nära men ändå lantligt 

• Anonym (Norrlänning)

Runt Njurunda/Kvissleby finns en del lantliga områden.  Särskilt fint i juniskär.
    Väldigt fint på Alnö också... Mera gles bebyggelse och lantligare på norra Alnön. Populärt med alla badstränder på Alnö för barn.

• Anonym (Da)

Kvissleby/Hemmanet. Barnvänligt område med både hus och lägenheter. 15min till stan nybyggd cykel/gångväg.

Svar på tråden Flytta från Stockholm till Sundsvall