• Anonym (TS)

Utslätad ansiktsmimik med botox

Jag såg i min journal på 1177 att en läkare skrivit att jag har utslätad ansiktsmimik. Vad vill de säga med det? Jag har botox och självkkart rör jag inte ansiktet så mycket. Menar de att hag är autistisk? Jag sökte för värk som jag haft i benen.

• Svar på tråden Utslätad ansiktsmimik med botox
  • Anonym (Stiffie)

Antagligen en fundering kring nervfunktioner. 
    Varför skulle autism ha med saken att göra?

• Anonym (TS)
    Anonym (Stiffie) skrev 2024-10-23 12:25:25 följande:

Antagligen en fundering kring nervfunktioner. 
    Varför skulle autism ha med saken att göra?

Jag läste att det är vanligt vid autism. 
  • Anonym (mm)
    Anonym (TS) skrev 2024-10-23 12:26:19 följande:
    Även vid användning av botox. 
  • Maac
    Vid Parkinsons kan man få minskad mimik i ansiktet.
  • Anonym (Gugge)

Det kan kanske vara bra att berätta för läkaren att du är botoxad så att hen inte drar felaktiga slutsatser. 

• Anonym (Melania Rump)
    Anonym (TS) skrev 2024-10-23 12:18:54 följande:
    Utslätad ansiktsmimik med botox

Jag såg i min journal på 1177 att en läkare skrivit att jag har utslätad ansiktsmimik. Vad vill de säga med det? Jag har botox och självkkart rör jag inte ansiktet så mycket. Menar de att hag är autistisk? Jag sökte för värk som jag haft i benen.

Haha, det skulle ju vara som att söka för explosiv diarré och så skriver läkaren i journalen att patienten har stora, fylliga bröst. 

Wtf liksom. 
  • Anonym (H)

Man kan få utslätad mimik pga depression. 

• Anonym (H)
    Anonym (Melania Rump) skrev 2024-10-23 14:33:31 följande:
    Haha, det skulle ju vara som att söka för explosiv diarré och så skriver läkaren i journalen att patienten har stora, fylliga bröst. 

Wtf liksom. 

De skriver alltid något kring allmäntillstånd.

Om du sökte för värk kan han ha trott du vill ha smärtstillande pga depression. Kan alltid ha relevans. 

• Anonym (fff)
    Sluta googla allt. Att tolka det som att läkaren tolkade att du hade autism är så snett att jag...jisses
  • Anonym (TS)
    Anonym (mm) skrev 2024-10-23 12:41:00 följande:
    Även vid användning av botox. 
    Ja, precis min tanke. Därför säger den kommentaren inget om mig. 
  • Mia448
    Anonym (TS) skrev 2024-10-23 15:54:58 följande:
    Ja, precis min tanke. Därför säger den kommentaren inget om mig. 
    Alltså ansiktsuttryck säger väldigt mkt om människors mående. Det är därför de kollar på detta. Att någon gjort botox är ett undantag och inget läkaren kunde veta om
  • Anonym (Gugge)

Men intressant om TS botoxbehandling får hen att se deprimerad ut. Det är ju kanske inte riktigt den effekt man är ute efter när man gör en sån behandling.,

• Florali
    Anonym (Melania Rump) skrev 2024-10-23 14:33:31 följande:

Wtf liksom. 
    Nej, så är det ju inte alls. Det har inget med utseende att göra som i ditt exempel.
    För att läkaren ska sätta korrekt diagnos och inte MISSA att värken i benen är ett symtom på allvarlig sjukdom t ex. parkinson, så bedömer läkaren patienten framför sig utifrån vad som kan vara relevant. 
    Det skulle i det här fallet varit bra om läkaren frågat om botox. För det kanske skulle göra det mindre troligt att det rörde sig om ett sjukdomssymtom.
  • Anonym (Stelt)
    Anonym (Gugge) skrev 2024-10-24 07:19:51 följande:

Men intressant om TS botoxbehandling får hen att se deprimerad ut. Det är ju kanske inte riktigt den effekt man är ute efter när man gör en sån behandling.,

Så ser ju alla ut som inte kan röra ansiktet. Inte ens le ordentligt. Ser ut som stela personligheter eller med deppighet eller annan sjukdom.
    För vissa verkar det bättre att verka tråkig eller sjuk än att åldras. Tragiskt!
Svar på tråden Utslätad ansiktsmimik med botox