• Anonym (J)

Ni med öppna förhållanden

Ni som har öppet förhållande, hur öppna är ni med det inför vänner och bekanta?

Letar ni sexpartners via tinder? Eller är ni mer diskreta?

• Svar på tråden Ni med öppna förhållanden
  • Anonym (Öppetförhållande)
    Anonym (J) skrev 2024-10-22 19:55:12 följande:
    Ni med öppna förhållanden

Ni som har öppet förhållande, hur öppna är ni med det inför vänner och bekanta?

Letar ni sexpartners via tinder? Eller är ni mer diskreta?

Jag och min sambo lever i ett ICKE uttalat öppet förhållande, inget jag hittat på utan det var min tjej som haft det innan med sitt x. Innebär att vi är öppna för att träffa andra om vi hamnar i ett läge där det känns rätt och bara klickar med någon, och att lusten bara infinner sig. Icke uttalat innebär att vi inte utgår från att vi båda skall träffa någon enskilt. Jag har berättat om hur vi lever för en utav mina närmsta vänner och sambon har någon väninna som vet men i övrigt är vi inte öppna med detta för vänner, bekanta eller släkt. 

Vi letar enbart för träffar tillsammans men enskilt så händer det om det händer helt enkelt.

• Anonym (Kille 47)

Icke öppet för vänner mfl av olika anledningar.

• Anonym (J)
    Anonym (Kille 47) skrev 2024-10-22 21:13:42 följande:

Icke öppet för vänner mfl av olika anledningar.

Får jag fråga av vilka anledningar?
  • Anonym (M)

Är öppen med det mot några få personer, det är ju våran ensak hur vi har det i vårat förhållande. Söker ej via Tinder etc just pga den anledningen. 

• Anonym (Kille 47)
    Anonym (J) skrev 2024-10-22 21:14:50 följande:
    Får jag fråga av vilka anledningar?
    Tycker inte andra har med ens sexliv att göra typ.
    Sedan tror jag inte att alla "klarar av" den infon
  • Ztiff2

Nej håller det privat och därför används inte Tinder. 
    En tjejkompis till min sambo vet att hon får ligga med andra men inte annars :) 

• SannnaB

Det är väl inget man pratar om öppet men jag har ett öppet förhållande med min älskare. Han vet att jag ligger med andra. 

• Anonym (Öppetförhållande)
    SannnaB skrev 2024-10-23 11:52:39 följande:

Det är väl inget man pratar om öppet men jag har ett öppet förhållande med min älskare. Han vet att jag ligger med andra. 

En intressant fråga här är, hur tar han det? Nyfiken, undrande kanske gillar det? 
  • SannnaB
    Anonym (Öppetförhållande) skrev 2024-10-23 12:31:24 följande:
    En intressant fråga här är, hur tar han det? Nyfiken, undrande kanske gillar det? 
    Han har inga problem med det. Ibland ligger vi och pratar om det när vi ligger och myser.
  • Anonym (JB)
    SannnaB skrev 2024-10-23 11:52:39 följande:

Brukar man ens vara exklusiv med sina älskare?
  • Anonym (J)
    Anonym (JB) skrev 2024-10-23 14:36:01 följande:
    Brukar man ens vara exklusiv med sina älskare?
    Jag tänker också att det är skillnad på partner eller älskare.

Jag har aldrig varit "trogen" en älskare/kk.
Svar på tråden Ni med öppna förhållanden