• RTWBH

Tjänsteresa Jönköping

Hej alla!

var ska man käka i Jönköping?

ha det fint!

• Svar på tråden Tjänsteresa Jönköping
  • RTWBH

Hemma såg riktigt bra ut! Läste att de har AW också. Är set ett ställe där man stannar och tar ett glas efter eller finns det andra ställen som är bättre?

• Eurydike
    RTWBH skrev 2024-10-22 08:41:20 följande:

Hemma såg riktigt bra ut! Läste att de har AW också. Är set ett ställe där man stannar och tar ett glas efter eller finns det andra ställen som är bättre?

Jag har bara varit där en gång och då var det inte på lunchen, men för AW är det mysigt och hemtrevligt som namnet antyder. Vill du ha en annan stämning så finns det ganska många restauranger att välja på där i närheten. Har varit sugen på att testa Sjön också. Hoppas du får trevligt!
  • FredrikLiksom

Är du på väster så finns Kock och bar, Tortellini, Anna-Gretas (kan dock bytt ägare nu) som är bra.
    För pizza så väljer du Al camo.

• RTWBH

Tack för tipsen! Tapasen ser ju intressent ut på kock och bar 👍

• Eurydike
    FredrikLiksom skrev 2024-10-22 19:56:55 följande:

Är du på väster så finns Kock och bar, Tortellini, Anna-Gretas (kan dock bytt ägare nu) som är bra.
    För pizza så väljer du Al camo.

Nu gjorde du mig hungrig, trots att jag har ätit nästan oavbrutet hela dagen 😋 Jag var faktiskt i Jönköping idag, men inte inne i centrum utan vid Ikea och Asecs. Nästa gång får jag testa någon av de där restaurangerna!
  • FredrikLiksom
    Eurydike skrev 2024-10-22 21:34:06 följande:
    Nu gjorde du mig hungrig, trots att jag har ätit nästan oavbrutet hela dagen 😋 Jag var faktiskt i Jönköping idag, men inte inne i centrum utan vid Ikea och Asecs. Nästa gång får jag testa någon av de där restaurangerna!

👍🏼
    Anna-Gretas är en favorit. Men jag har inte varit där på länge och det ska bli nya ägare eller har blivit så vi får se om det håller måttet. 

Jag var också i Jönköping idag men jag fick nöja mig med en Big Mac i bilen. 

• Eurydike
    FredrikLiksom skrev 2024-10-22 22:44:11 följande:

👍🏼
    Anna-Gretas är en favorit. Men jag har inte varit där på länge och det ska bli nya ägare eller har blivit så vi får se om det håller måttet. 

Jag var också i Jönköping idag men jag fick nöja mig med en Big Mac i bilen. 

Det låter spännande och jag ska testa att äta där när jag får chansen! Burgare kan vara gott ibland och att äta i bilen har också sin charm. Lite roadtripkänsla över det 🚘🍔
Svar på tråden Tjänsteresa Jönköping