LinkedInragg tips?
Jag är en karriärsinriktad kvinna, har väldigt bra lön och är i en bra position i livet jämfört med mina jämnåriga (ca 25), såklart spenderar jag mycket tid på LinKedIn och spanar på olika profiler. För en vecka sedan råkade jag på något sätt hitta en kille (26) som jobbar i finansbranschen, jag har pluggat ekonomi i Schweiz (några kurser bara) men aldrig studerat det och inte jobbat på bank. Han däremot har pluggat kandidat och master på handels och jobbar nu inom investment banking på en privatbank.
Vi har inga gemensamma kontakter på några som helst sociala medier och även om jag inte vet något om den här människan, jag är bara så besatt? Han har jobbat på exakt samma bank som han gjorde under studierna och nu har han steppat upp i sin roll och den här dedikationen är så otroligt attraktivt utöver hans profilbild som jag dör för.
Utseendemässigt är han kanske out of my league men rent ekonomiskt eller socialt är jag nog bättre ställt än honom trots att jag inte jobbar inom finansbranschen.
Enda sättet jag kom på som inte skulle vara för jobbigt var att slida i hans DMs på LinkedIn för han skulle typ inte acceptera nån vänförfrågan på Facebook eller Instagram, det skulle ju se ut som att jag är en bot för jag har jobbat mycket utomlands och har massa olika företag på LinkedIn, och i och med min ålder så kan det se ut som att jag är en scammer.
Vad ska jag skriva ens? "hej, du är attraktiv, vill du gå på dejt?" jag är inte alls rädd för att ta första steget, däremot vet jag inte hur jag ska göra det för att det inte ska verka creepy? Lagom mycket stalking visade att han bor själv (26) i sin lägenhet, jag kan tänka mig att likt många män i hans bransch är han väldigt karriärsfokuserad men ingenting stoppar honom för att ha nånting på G redan och så slidar jag helt plötsligt i hans DMs och bara "hej du, du råkar inte va singel? och intresserad av nån du inte har nån aning om vem det är?"