• Anonym (Nisse)

    Hur hantera jättebebisar?

    Har i snart 2 år haft en relation med en underbar kvinna.
    Det mesta är bra förutom att hon uppfostrat båda sina söner som är på gränsen till
    tonåren till jättebebisar.
    Eftersom hon varit själv med dem under många år har hon gjort det som varit enklast för henne.
    Det vill säga plocka undan och städa efter dem. Båda 2 kräver typ att hon ska plocka fram kläder åt dem för att de ska gå till skolan osv. De beter sig som bortskämda slynglar.
    Jag tål inte sådant. Jag har en helt annan approach då jag skäller på dem att sluta bete sig som bebisar,
    använda hjärnan och hjälpa till.
    Jättebebisarna tycker att jag är dum och orättvis sager de till sin mamma och hon försöker att lyssna på mig.
    Då meddelar de sin pappa om hur dum jag är. Till och med att pappan gjorde en Socanmälan mot mig (som naturligtvis blev nedlagd).
    Är det bara att ge upp relationen på grund av jättebebisarna eller kan jag försöka med någon annan approach?
    Jag har otroligt svårt att hantera onödigt tjaffs.
  • Svar på tråden Hur hantera jättebebisar?
  • Anonym (Lis)

    Du får nog ge fler exempel för just nu låter det som att du stör dig och klagar på att hon hjälper sina söner på nio och elva år att välja rätt kläder inför skoldan. 

Svar på tråden Hur hantera jättebebisar?