• Anonym (Anonym 42åring)

Oplanerat gravid vid 42års ålder.

Hej!

jag har lyckats bli oplanerat gravid vid 42-års ålder. Dejtar en man sedan 1,5år tillbaka och vi var ganska så tydliga från början att det är ngt mellan casual och seriös dejting. Skulle dock ev kunna tänka mig ngt mer seriöst med honom i framtiden då vi trivs oerhört bra tillsammans och connectar på ett otroligt bra sätt på alla plan. Vi går ut på fina dejter, event, myser hemma, finns alltid där för varandra osv.

Lite bakgrund. När jag var 37år så blev jag gravid med tvillingar men var tvungen att göra en abort pga en molar graviditet samt ena fostret utvecklades inte, fanns inget hjärta som slog. Efter denna grav fick jag höra att det skulle vara väldigt svårt för mig att bli gravid igen så jag har inte trott att det funnits ngn chans till det.

Gällande denna grav så är jag så osäker på om jag ska behålla detta då jag är mitt uppe i att få en bättre karriär då jag äntligen kunnat forts min utbildning och blir klar i dec 2025.

Tycker det skulle vara mysigt med en liten men samtidigt så känns det som att jag sätter käppar i hjulet för mig själv när det gäller min karriär.. 

Har en son sedan tidigare som är 13år och bor växelvis hos mig. Tror absolut inte att han skulle tycka detta skulle vara så roligt.

Är splittrad dels pga karriären, dels pga att denna man aldrig velat ha barn med ngn tidigare (han är 1år yngre) och har pratat med honom om detta och han är lite skämtsam kring det hela så det är lite svårt att veta hur han skulle ställa sig kring det hela om det faktiskt skulle ske.
    Mitt liv just nu är väldigt behagligt då jag är äldre med en äldre son och har möjlighet till resor osv så detta skulle vända lite upp och ned på vårt liv som det ser ut idag.

Hur har ni äldre, i min ålder funderat kring en oplanerad graviditet i denna ålder?

Kom gärna med tankar/ funderingar.

Bokade en tid för läkarbesök den 29/10 och sedan efter det bokas tid för kirurgiskt ingrepp. Har även tid för inskrivning hos BM.

Som sagt. Oerhört splittrad. 

Är i v 7+2.

• Svar på tråden Oplanerat gravid vid 42års ålder.
  • Anonym (Vera)

Jag skulle bara behålla om jag var i ett fast förhållande där vi bodde ihop och kunde dela på allt. Att skaffa ett barn som föds in i delad vårdnad-varannan vecka-livet känns inte bra. Skulle inte kännas bra för mig menar jag. 

• Anonym (Ida)

Tycker du ska behålla abdolut! Det är ödet! Det blir bra!!

• Anonym (Rut)

Hur vet du att din son inte vill ha ett syskon?!

jag hade behållit vilket fall. 

• Anonym (Anonym 42åring)

Hej Anonym (Rut).

Därför att jag har skämtat om det med honom vid olika tillfällen de senaste åren :) Dock så kan det ju bli väldigt annorlunda när barnet väl kommer :)

Svar på tråden Oplanerat gravid vid 42års ålder.