• Anonym (Oroliga föräldrar)

Lvu

Mina barn blev lvu placerade 2023 och är fortfarande lvu placerade. 
    Soc satte krav på allt vi behövde åtgärda och vi har åtgärdat allt och håll det så i över ett år nu. Vi har krävt hembesök från socialen men dom har bara ignorerat oss. Vi går även på föräldrautbildning som Soc krävt, samt pratar med familjebehandlare. Det känns som socialen gör allt för att vi inte ska få hem våra barn. 
    Vad ska vi göra? 
    Hjälp oss 

• Svar på tråden Lvu
  • Anonym (?)

I samband med nästa förhandling i förvaltningsrätten tar ni upp detta tillsammans med ert ombud

Vi har inte förhandlingar inbokade då dom fattar nya beslut utan att vi får veta när dom ska göra det och så vidare 

• Anonym (?)
    Anonym (Oroliga föräldrar) skrev 2024-10-23 20:11:59 följande:

Vi har inte förhandlingar inbokade då dom fattar nya beslut utan att vi får veta när dom ska göra det och så vidare 

Vad säger ert ombud? 

Vårt ombud har inte heller fått någon info om att det skulle hållas något angående barnen. Denna kommunen gör en så kallad utredning var 6 månad om jag fattat det rätt lämnar sedan in de till "politiker" i kommunen som sedan fattar beslut. Föräldrarna verkar inte ha någon talan alls 

• Anonym (?)
    Anonym (Oroliga föräldrar) skrev 2024-10-24 13:43:21 följande:

Vårt ombud har inte heller fått någon info om att det skulle hållas något angående barnen. Denna kommunen gör en så kallad utredning var 6 månad om jag fattat det rätt lämnar sedan in de till "politiker" i kommunen som sedan fattar beslut. Föräldrarna verkar inte ha någon talan alls 

Ta hjälp av ert ombud som har koll på regelverket om när beslut måste till förvaltningsrätten
Svar på tråden Lvu