• Anonym (Halvsvensk man)

Massera fittan som förspel - någon som testat?

Någon kvinna som testat på att få sin vulva/venusberg som förspel inför sex? Hur var er upplevelse? 

Det är nått jag själv starkt skulle rekommendera som förspel. Jag brukar gilla att massera kvinnors underliv inför sex. Det skapar en lugn känsla inför sex. Kvinnan blir mer avslappnad och kåtare av det.

• Svar på tråden Massera fittan som förspel - någon som testat?

Alla ni som ger tummen ner får gärna motivera varför?

Det är grymt, ni borde testa. 

• Anonym (Kanske)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-20 23:16:36 följande:

Alla ni som ger tummen ner får gärna motivera varför?

Det är grymt, ni borde testa. 

Alla som gav tummen ner har kanske läst dina andra trådar? 😈
  • Anonym (Butterfly)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-20 23:07:15 följande:
    Massera fittan som förspel - någon som testat?

Någon kvinna som testat på att få sin vulva/venusberg som förspel inför sex? Hur var er upplevelse? 

Det är nått jag själv starkt skulle rekommendera som förspel. Jag brukar gilla att massera kvinnors underliv inför sex. Det skapar en lugn känsla inför sex. Kvinnan blir mer avslappnad och kåtare av det.

Är man men svarar ändå ;) Personligen har jag upplevt massage beröring av fittan om den utförs sensuellt som ett fantastiskt förspel på två kvinnor jag träffar, det är dock inte för alla utan min uppfattning är att lätt beröring, smekningar av nacke, hals, lätta kyssar är en mer gängse och uppskattad form av förspel om vi pratar fysiskt förspel. Det kanske svåraste, det mentala förspelet tenderar vi män lätt att hoppa över. De två kvinnor jag träffar älskar att starta upp våra intima träffar med just massage eller yoni med mer strikta rörelser och massage för att långt senare bli kysst och omfamnad. 

Hoppas några kvinnor kommer in här och svarar snart då detta var en intressant frågeställning av dig TS.

• Hjelm

Stimulerar man partners kön och ger denne sexuell njutning är det inte förspel, utan sex.

Sex är väldigt mycket mer än bara penis in och ut ur vaginan.

• Anonym (Butterfly)
    Hjelm skrev 2024-10-21 10:13:31 följande:

Stimulerar man partners kön och ger denne sexuell njutning är det inte förspel, utan sex.

Ja du har delvis helt rätt, men uttalat kan det absolut användas som initiering av en mer regelrätt kopulation där båda är drivande och aktiva. Kan då av två ses som ett förspel om båda delar den uppfattningen, oavsett vetenskaplig syn på fenomenet tänker jag :)
  • Anonym (ojoj)

Det är väl helt naturligt att massera damens kön före samlag? Det har jag sett som givet. Knåda blygdbenet. Smeka neröver lite. Reta sprattelknappen lite...

• Tukt

Man undrar ju onekligen hur du haft sex innan när det tycks vara en sådan nyhet för dig.

Anonym (ojoj) skrev 2024-10-21 11:53:40 följande:

Det är väl helt naturligt att massera damens kön före samlag? Det har jag sett som givet. Knåda blygdbenet. Smeka neröver lite. Reta sprattelknappen lite...

Pulla lite också?
  • Anonym (ojoj)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-21 12:05:25 följande:
    Pulla lite också?
    Absolut....man får ju lyssna lite på henne hur det låter...
    Anonym (ojoj) skrev 2024-10-21 14:46:38 följande:
    Absolut....man får ju lyssna lite på henne hur det låter...
    Det är rätt, bra!
  • Anonym (isch)

Min fru gillar inte att bli pullad. Men yonimassage är en favorit. Men detta är väl en av de berömda runktrådarna? Då är det porrfilmsvarianten som gäller...?

• RosenBladh

Nja jag håller med någon längre upp, när det kommit dit då är det redan sex, förspelet är allt som leder fram till att man smeker varandra på sexuella ställen. 

det kan vara sexigt att liksom nudda bara precis där trosorna borde vara, knuffa ner kanten lite grann, om man gör det rätt. annars rekomme jag att smeka/massera mage och lår snarare 

• Anders 386
    Hjelm skrev 2024-10-21 10:13:31 följande:

Stimulans av partnerns kön räknas absolut som förspel. Ofta följt av samlag.

Både förspelet och samlaget handlar om sex. Sex är liksom hela paketet från din första blick och tills det är färdigt. Det är ett betydligt vidare begrepp.
  • Anonym (HandyMan)

Jag har ansat henne, rakat blygdläpparna, sen torkat av med en varm och fuktig handduk. Sen smort in med massageolja. Väldigt skönt och tändande för båda.

• Anonym (Mia)
    Anders 386 skrev 2024-10-22 12:19:28 följande:
    Stimulans av partnerns kön räknas absolut som förspel. Ofta följt av samlag.

Både förspelet och samlaget handlar om sex. Sex är liksom hela paketet från din första blick och tills det är färdigt. Det är ett betydligt vidare begrepp.
    Öh, skulle sex börja redan vid en första blick?

Då skulle man ju haft sex med alla man någon gång spanat in...

Förspel är vad man gör för att egga upp varandra. När kan kommer i kontakt med könsstimulans är det sex.
Svar på tråden Massera fittan som förspel - någon som testat?