• Anonym (vet inte)

Betyder drömmar något på riktigt?

Jag har haft så underliga drömmar på sistone. Jag har drömt att min lillebror började klippa mitt hår utan att fråga och att jag blev jättearg och hotade att polisanmäla honom. I den drömmen var jag samma ålder som nu, mitt i 20, men min lillebror var liten, kanske 12-13, fast på riktigt är han bara 2 år yngre än mig. Jag har också drömt att hunden som jag hade i tonåren hade blivit förvildad, vår tomt var en skog och hunden jagade smådjur och dödade dem och det färgade bäckarna röda. Jag har drömt att jag suttit på månen och tittat ner på min mamma, men mamma var liten och lekte med en annan liten flicka, och jag visste att den flickan var mitt barn. Jag har drömt att jag sovit i ett träd, och under trädet är en grav, och graven var min.  Och jag har drömt att jag stått framför en spegel och det var så där ni vet att man ser en spegel i en spegel i en spegel i all oändlighet, men ingen av spegelbilderna var jag och samtidigt var alla jag, fast alla var av olika ålder och olika kön och såg olika ut.

Jag har hört att drömmar är ett sätt för hjärnan att försöka organisera intryck, men jag har aldrig drömt så att jag minns det långt senare förr.

Svar på tråden Betyder drömmar något på riktigt?