• RedRocketFred

Det var ett misstag och det känns idag, verkligen!

Då jag skilde mig så bestämde jag mig för att inte träffa någon ny kvinna på ett tag. Trivs rätt bra med mig själv. Så det var inga problem i början och dom gånger någon kvinna blev intresserad så blev jag smickrad men tackade respektfullt nej till både dejt och one-night stand. Jag ville inte bara. 

Jag såg fram emot eget boende. Att inreda och pyssla som jag ville. Det var inte läge att flytta ihop eller någon flyttar in till mej.Även om man säger det till sej själv att inte slå ihop påsarna, om man blir kär, så händer det ibland att man plötsligt har samma adress ganska snabbt. 

Nu har det gått något år och jag märker att jag inte har samma självförtroende. Visst, jag har humor, är social, lätt person att hänga med och allt vad vänskap innebär. 

Men något tar emot att närma sig någon på puben, baren eller i snabbköpet.

Med ålder har jag blivit rädd att bli ratad 

Och online är det bara glömma. Bara botar och anställt folk som vill att man ska börja köpa tokens prenumerationer. Vilket jag aldrig gjort. Men vet män som sitter och kastar bort tusentals kronor på en bluff. Näe tack. 

Men hur ska jag göra nu då. Finns det alternativa sätt att komma i kontakt utan att bli stämplad som ett freak eller en simpel kåtbock??

Har heller inte haft sex av nåt slag på väldigt länge. Vilket också ingick i min fantastiska plan att självmant försätta mig i vad jag i dag sitter i. Visste bara inte att de där med självförtroendet, självbild och lite jävlar anamma var och är en färskvara som, om man inte är i ett förhållande, måste hållas igång tydligen. Har varit lite desperat ibland, speciellt i dag, underst på att sätta upp en lapp på anslagstavlan på Ica, haha!!! Med mitt nummer! Det är ju fortfarande väldigt anonymt trots anmälningsplikten på kontantkorten. Ingen kan se vem som är reggad på numret.

Är nu dessutom ganska nyinflyttad till en lägenhet i Hallstahammar, en liten by ca 30 min från Västerås. 

Satt och funderade allvarligt på att sätta upp en lapp i tvättstugan också!! Kanske skulle det funka. Plötsligt hade jag en bättre idé!!! Att  skriva koordinater till en plats, ödehus, ett övergivet utedass, i en båt under en gran, inte fasen vet jag.. Vart som helst. 

Men sen spolade jag ?den anonyma dejten"-idén helt. När jag satte mig ner och funderade en stund. Insåg jag att ett svar verkligen är en på miljonen!! Om inte mer att jag verkligen skulle få det där samtalet eller smset om en anonym dejen.

Men det var ett spännande tankeexperiment i alla fall och allt duger när man inte fått något på så länge som jag.

Så vad jag egentligen i all enkelhet ville fråga kvinnor var. Men det blev lite långt inlägg. Var!! Vad finns det för alternativ idag om inte online, krogen, snabbköpet, kursare, på tåget, inte liksom funkar??? . Udda sätt att träffa någon är lättare inbillar jag mig. Eller kanske bara en desperat ursäkt. Jag intalar mig själv att kvinnan som söker på samma sätt och med samma intensiva och stora inklusivitet är också desperat.  Vilket underlättar lite att verkligen träffas. Den sexuella fattigdomen är det som är status neutraliseraren. Vi är båda desperata vilket är en neutrsl zon?!!!
    Summa, sumarum är. Det var ett misstag att helt sluta att vara sexuellt aktiv. Man vilar inte efter ett uppbrott . Man spelar ut sig själv från de game man nu lirade.

Mvh 

LEVI'S 

• Svar på tråden Det var ett misstag och det känns idag, verkligen!
  • Anonym (Mimmi)

Hur gammal är du, har du barn som måste tas hänsyn till?

• RedRocketFred

Är 55 och jsg är inte den som måste yttra pinsamheter som 
    Jag känner mig som 22 år,.Ja blir liksomm inte äldre än så i huvet, liksom. .

Jsg är 55 och kanske är lite för fri i livet för den åldern.
    Gör mycket som andra i min ålder inte gör. Är en multi-artist och kreativ motor i ett sport företag för vintersport. Produkt utvecklare. Mcen just nu sjukskriven ett tag. Jag åker skidor Alpint,flera gånger om året. Har hänt att jag åker 245 dagar under ett år.
    Har inte barn. Var på väg men som tur var han vi skiljas. Och efter mitt ex så blev det inte av . Reste väldigt mycket jobbade med flera olika projekt. Andras och mina egna . Tillslut  orkade inte kroppen med sll stress
    Själv då ???? .

• RedRocketFred
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-20 12:43:38 följande:

Hur gammal är du, har du barn som måste tas hänsyn till?

Gör mycket som andra i min ålder inte gör. Är en multi-artist och kreativ motor i ett sport företag för vintersport. Produkt utvecklare. Men just nu sjukskriven ett tag. Jag åker skidor Alpint,flera gånger om året. Har hänt att jag åker 245 dagar under ett år.
    Har inte barn. Var på väg men som tur var han vi skiljas. Och efter mitt ex så blev det inte av . Reste väldigt mycket jobbade med flera olika projekt. Andras och mina egna . Tillslut  orkade inte kroppen med all stress
    Själv då ???? .
  • Anonym (Mimmi)
    RedRocketFred skrev 2024-10-20 13:30:02 följande:

Gör mycket som andra i min ålder inte gör. Är en multi-artist och kreativ motor i ett sport företag för vintersport. Produkt utvecklare. Men just nu sjukskriven ett tag. Jag åker skidor Alpint,flera gånger om året. Har hänt att jag åker 245 dagar under ett år.
    Har inte barn. Var på väg men som tur var han vi skiljas. Och efter mitt ex så blev det inte av . Reste väldigt mycket jobbade med flera olika projekt. Andras och mina egna . Tillslut  orkade inte kroppen med all stress
    Själv då ???? .
    Jag är ett par år äldre än dud och har utflugna barn.

Att ha minderåriga barn är för mig ett definitivt nono, dealbrakernas dealbreaker.
    Så det är ju väldigt positivt att du inte har barn.

Är själv inte "på jakt" då jag har en relation som jag verkligen trivs i.
    Med en yngre, barnlös man.
    Kunde inte bli bättre!
  • Anonym (Malin)

Jag förstår inte, du vill ha en kvinna men vill inte anstränga dig eller söka sig till platser där singelkvinnor finns? Alltså nätet, krogen och föreningslivet. Plus jobbet då, om där finns kvinnor. Att träffa någon på stan, på tåget eller i snabbköpet tillhör undantagen.

'Så mitt förslag är att våga och ta nya tag, det finns t ex mängder av dejtingappar, mer eller mindre seriösa. Du kan  ju uttrycka dig i skrift!

• Anonym (Uio)

Du kan ju inte förvänta dig att det är möjligt att skaffa ragg om du inte vågar ragga. 

Det är väl ganska självklart, då spelar det ingen roll om "var" du kan hitta tjejer.

• Anonym (Toker)

Din plan var att få en tjej att gå ut och träffa en okänd man ute vid ett öde dass på en blind-date? För att dejtingsidor är bluff?

Bra ide! Kör på säger jag! Du är på rätt spår!

• Anonym (Gammal kärring)

Äsch jag tycker han verkar påhittig! Jag tror på dig ts. Du formulerar dig bra också. Lite knäpp får man vara annars är man tråkig 

• New  Dawn
    Anonym (Toker) skrev 2024-10-20 17:51:16 följande:

Din plan var att få en tjej att gå ut och träffa en okänd man ute vid ett öde dass på en blind-date? För att dejtingsidor är bluff?

Bra ide! Kör på säger jag! Du är på rätt spår!

Hahaha!
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
Svar på tråden Det var ett misstag och det känns idag, verkligen!