• Melerad ögonfärg

Tjejer, vad spanar ni in på andra tjejer?

Kom just hem från en teater där en av skådespelarna hade stora bröst. Jag som kille spanar gärna in lite alla möjliga delar av era kvinnliga kroppar. Men när någon hoppar runt på en sen med stora bröst, då hamnar fokus lätt på just brösten, vare sig man vill eller ej. Men när jag tittade mig omkring, sås såg jag att inte bara vi män spanade in dessa bröst. Även kvinnorna runt mig spanade även dem in brösten på skådespelerskan. 
    Så nu undrar jag vad ni tjejer spanar på hos andra tjejer? Det kan vara på ett sexuellt sätt, eller bara att man är avundsjuk, eller att man bara måste gissa kupa eller annat.
    Men vilken del skulle du säga att du alltid spanar in på en kvinna?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tjejer, vad spanar ni in på andra tjejer?
  • Anonym (Hur smal)

Jag tittar på hur smal en kvinna är. Har haft ätstörningar sedan jag var ung och detta är något som jag har präntat in i min hjärna.

har själv ganska stora bröst och får inte alls mycket blickr från andra kvinnor. Varför skulle de bry sig?

• Anonym (Hur smal)

Röstade på lår, för det är nog det jag definierar mest som smal på en kvinna. så fint att ha en glipa mellan låren. Tjocka lår är fula. en del tjejer har fruktansvärt feta lår. Usch

• Meddelande borttaget
  • Anonym (.)
    Anonym (Hur smal) skrev 2024-10-19 01:54:00 följande:

Röstade på lår, för det är nog det jag definierar mest som smal på en kvinna. så fint att ha en glipa mellan låren. Tjocka lår är fula. en del tjejer har fruktansvärt feta lår. Usch

När du nu har haft ätstörningar själv är det väl än mer korkat och visar enorm brist på empati att kommentera kroppar och vikt på det viset.
  • Anonym (M)

Tjejer drömmer å kollar väl mer på tjejer än va män gör !

• Anonym (Triggar komplex :))

Det är inte sexuellt ( inte direkt sexuellt, men är säkert kopplat till) men stora bröst på en smal tjej om jag tror brösten är naturliga spanar jag på. 

Det är en komplexgrej jag har. Jag är smal och bystig själv, men bystigheten är kirurgisk vilket jag påminns om jag ser en smal tjej med stora gissningsvis naturliga boobies. Så det spanar jag in. Fakebröst eller stora bröst på större kvinnor stör mig inte alls, det är just den kombinationen.

• Anonym (Spinky)
    Anonym (Hur smal) skrev 2024-10-19 01:54:00 följande:

Hm, jag hade ingen glipa mellan låren ens när jag låg precis på gränsen till underviktig. 
  • Anonym
    Anonym (.) skrev 2024-10-19 02:03:57 följande:
    När du nu har haft ätstörningar själv är det väl än mer korkat och visar enorm brist på empati att kommentera kroppar och vikt på det viset.
    Jag är fd anorektiker, var rejält illa däran när det var som värst. 

Jag tittar och resonerar precis likadant. Resonerar alltså för mig själv, skulle aldrig kommentera högt för personen i fråga. Dock kommenterar vi därhemma om vi exempelvis ser någon väldigt fet person på TV.

Gällande ts så kollar jag, precis som "Hur smal", just på hur smal en kvinna är. Om hon har fläskig mage t ex.
  • Anonym (M)
    Anonym (Spinky) skrev 2024-10-19 08:03:17 följande:
    Hm, jag hade ingen glipa mellan låren ens när jag låg precis på gränsen till underviktig. 
    De beror nog mer på hur brett höftben man har!
  • Cereal Killer

Ingenting specifikt. Min blick dras till det som är extra vackert eller det som utmärker sig från mängden. Det kan vara en vältränad rumpa, vackert hår, en stor näsring eller vad som helst. I vanliga fall lägger jag inte märke till bröststorleken, men har någon extremt stora bröst och urringning eller väldigt tight överdel så är det klart att blicken dras dit.

Svar på tråden Tjejer, vad spanar ni in på andra tjejer?