Saknar honom
För över 10 år sedan lärde jag känna en person, vi kan kalla honom Henrik. Vi blev snabbt vänner och med tiden utvecklade vi vad man kan benämna som en kk-relation. Vi märkte att vi klickade bra även på det planet men hade inga kärlekskänslor för varandra, så det passade oss bra att ha det så.
Nu är det däremot flera år sedan jag träffade honom, eftersom han blivit sambo och med tanke på vår historik kändes det som att det kanske vore bäst att låta bli. Vi är fortfarande bra vänner och har fortsatt hålla kontakten även om det blivit lite mer till och från än tidigare, men det är förståeligt när ena är i en relation.
Under våren/sommaren hade Henrik en svacka i relationen med sambon. Inget märkvärdigt utan lite vanligt gnissel som uppkommer i de flesta förhållandena någon gång. Detta gjorde att jag och han litegrann hittade tillbaka till varandra och vi hade väldigt mycket kontakt igen. Pratade om allt möjligt så som vi brukade göra inklusive lite sexrelaterat, men nu behöver ni inte bli upprörda och tro att det är otrohet för vi har som sagt inte setts. Jag älskade att vi fick bättre kontakt igen. Han är som sagt en person jag känt länge och som betyder mycket för mig.
Det tråkiga är att jag inte hört av honom på nästan tre veckor nu. Började märka att det var något som förändrats senaste dagarna vi skrev för han svarade mer kortfattat och tog tid på sig. Nu när han inte hört av sig på så pass länge fattar jag ju att han och sambon hittat tillbaka till varandra och att han väl uppenbarligen inte behöver mig längre. Det gör bara så ont att inse. Vet inte ens vad jag vill med detta inlägg mer än skriva av mig, men om någon har något vettigt att komma med får ni gärna skriva några rader.