• Anonym (.)

7åring som inte vill torka sig

Hej! 
    Vad gör man om en tjej på sju år vägrar torka sig efter att hon bajsat. När hon inte har en förälder hemma som kan torka henne kan hon sitta och skrika hur länge som helst utan att ens ha försökt. Jag vet inte hur man ska göra för att få henne att inse att hon måste torka sig själv. Någon som har några tips?

• Svar på tråden 7åring som inte vill torka sig
  • Anonym (Molly)

Min systerson ville inte heller torka sig själv, då viskade jag i hens öra att - När du torkar dig själv så ring mig på en gång då hämtar jag dig från dagmamman ( han var 6 år) så ska du få välja VAD DU VILL från leksaksaffären!
    Hen ringde mig 1 timme efter att jag var hemma och nästa dag gick vi och handlade kulor!!
    he he det bästa hen kunde hitta på😂

• Anonym (...)

Hur gör hon i skolan?

Nu var iofs min son 5 men på mötet med förskolan när jag uttryckte att detta var något jag var orolig över för lärarna hjälper inte till, pedagogen tittade på mig som ett frågetecken att sa att han hade torkat sig själv senast 8 månaderna. Så jag sa helt enkelt till att jag vet att du kan så nu är det slut med torkandet från mig 

• Anonym (.)

Hon torkar sig själv o allt i skolan men problemet är att hon verkligen VÄGRAR torka sig själv ibland hemma.

• Anonym (...)
    Anonym (.) skrev 2024-10-28 22:52:28 följande:

Hon torkar sig själv o allt i skolan men problemet är att hon verkligen VÄGRAR torka sig själv ibland hemma.

Precis som min da.... det är bara att bara att stå på dig, hon kan bevisligen själv.

Jag sa att jag kan kolla att allt är borta när han var klar, han stoppade bara papper i toan utan att försöka men jag sa helt enkelt fick prova igen, till slut gick det ju, men jag tog inte över torkningen utan jag stod på att det var han själv som skulle
Svar på tråden 7åring som inte vill torka sig