• Shhhh

Två missfall utan mens emellan, försöka igen direkt?

Hej! 

Jag blev gravid och fick MF 7 september i vecka 5 med första graviditeten. Blev sedan gravid direkt igen, utan mens emellan, och fick MF igår igen i vecka 6. Barnmorska rekommenderade oss vänta nu en mens emellan, så slemhinnorna hinner bygga upp sig. Saken är att vi har bara 2 månader kvar tills vår förstfödde är 1 år och 9 månader och blir vi inte gravida innan dess sänks min SGI med nästan 100.000 kr 😓
    Därför vill vi gärna bli gravida så snart som möjligt.. Men så klart vill man inte riskera ett tredje missfall. 

Är det någon som blivit gravid 3 gånger på rad, utan mens emellan där det gått bra eller tvärtom? 

• Svar på tråden Två missfall utan mens emellan, försöka igen direkt?
  • Anonym (Davina)

Jag blev gravid efter missfall direkt. Tyvärr slutade inte den graviditeten bra. Men vet flera som det har gjort det för.

kroppen tar ju ?stryk? efter ett missfall i och med alla hormoner och omställningar, så har man två täta missfall så kanske det är klokast att låta kroppen återhämta sig för att inte riskera ett tredje. jätte tråkigt att förlora så mycket pengar, men hälsan först 👍🏼

Svar på tråden Två missfall utan mens emellan, försöka igen direkt?