• Anonym (Bf+7)

Latensfas som avstannat?

Jag är på bf+7 och i ca en vecka har jag haft förvärkar som varit regelbundna (4-6min mellanrum) i ca 2-3h för att sedan avta.. 
    Igår trodde jag att det var igång på riktigt då de kom & gick heeela dagen, ringde förlossningen på morgonen tom för det hade hållt på så länge (från typ 3.30-7.30) de sa att jag fick komma in på koll men jag avvaktade. Gick & la mig för kvällen & vaknar nu, helt utan något. Har sovit bra inatt. Vad är detta? Någon som varit med om samma? Så jobbigt att vänta & känna efter hela tiden. 
    Om ni varit med om samma, när började det på riktigt för er? 

• Svar på tråden Latensfas som avstannat?
  • Anonym (Vera)

Jag hade sådär från ungefär en vecka efter bf tills det verkligen drog igång på bf+13. Sen föddes bebisen på bf+15.
    Så det kom och gick, otroligt intensivt (framför allt nattetid) och sen avstannande några timmar men inte helt. Dock så klarade jag ju att hantera det så jag fick bara rådet att stanna hemma, vila, bada, duscha varmt, ta alvedon mm när vi ringde in. Jag tror vi ringde in de tre sista nätterna, sista natten åkte vi in till slut och då var jag öppen 2cm....

Svar på tråden Latensfas som avstannat?