Bruna eller vita bönor?
Det är en smaksak, om man gillar bruna eller vita bönor, med eller utan fläsk.
Det är en smaksak, om man gillar bruna eller vita bönor, med eller utan fläsk.
Menar du vita bönor i tomatsås eller bruna bönor i sås så gillar jag inget av det.
Naturella bönor, helst mixade sorter, kan däremot vara jättegott med vinägrett med vitlök.
Klassiska bruna bönor är bara sååå gott. Med stekt falukorv eller stekt fläsk eller hemrullade köttbullar, mmmmm
Brukar köra "fläsktema" ibland - ett paket fläsk delat på två dagar.
Då varvar jag med bruna bönor, raggmunk och potatis med löksås till.
Haha, snålvattnet börjar rinna när jag skriver........
Jag gillar både vita och bruna bönor. Man äter dem väl till olika saker?
Är väl lite trångsynt men, vita bönor för mig är nog chilli con carne eller full English breakfast. Säkert kan man ha dem till annat - tips mottages!
Gillar båda
Nu tror jag att jag börjar bli trött, när jag klickar in på en tråd om bönor. 🤣 Ja jag gillar båda sorterna. Gillar de flesta baljväxter. Sjukt gott och rikt på protein. Men en enkel brunch som är sjukt god är ju vitabönor i tomatsås, bacon och mycket keso och stekt ägg :) till det en stor mugg med te.
Nu tror jag att jag börjar bli trött, när jag klickar in på en tråd om bönor. 🤣 Ja jag gillar båda sorterna. Gillar de flesta baljväxter. Sjukt gott och rikt på protein. Men en enkel brunch som är sjukt god är ju vitabönor i tomatsås, bacon och mycket keso och stekt ägg :) till det en stor mugg med te.
Och så behöver alla i tråden sätta sig ner och fundera på vad TS egentligen menar med bönor......
Och så behöver alla i tråden sätta sig ner och fundera på vad TS egentligen menar med bönor......