• Anonym (Förälder)

Förskola Uppsala

Hej! Någon som har eller har haft barn på Stabby Montesori Uppsala- erfarenheter? åsikter?

Jag undrar lite över att föräldrarna aldrig får komma in på förskolan - dörren är låst- man måste ringa och de lämnar ut ungen ur dörren. Dvs man får aldrig beträda byggnaden. 

Jag är lite frågande till konceptet att inga föräldrar får vara med under inskolningen- barnet lämnas i dörren dag 1.

Jag har hört att detta skall vara en bra förskola dock men ville höra om fler har erfarenhet? 

Tusen tack på förhand 

• Svar på tråden Förskola Uppsala
  • Anonym (Ann)

Lustigt att det är så olika. Vi har barnet på Montessori och det är typ 2 veckors inskolning.

Sen när de börjat ordentligt så får man vänta i hall eller utanför gården när man hämtar.

Men du ska kanske välja en annan förskola. Det verkar vara mycket som gör dig skeptisk till den du besökt.

• Anonym (Nej)

Vi besökte den fsk och fick en chock när de förklarade att inskolningen skulle vara utan förälde. Kunde inte göra så mot barnet då hen inte var van att bli bortlämna men framförallt inte skulle förstå vad som händer. Kändes som vi skulle förstöra tilliten till barnet som då var 2 år. 

Bortsett ifrån det gillade vi allt men vi tackade tillslut nej enbart pga inskolningen.

Svar på tråden Förskola Uppsala