Vad läste ni på 90-talet?
Jag läste mycket då och är nyfiken på vad ni andra läste.
En annan fråga:
Det fanns speciellt en kvinnlig författare som många tjejer läste. Minns inte namnet. Någon som har någon ide?
Jag läste mycket då och är nyfiken på vad ni andra läste.
En annan fråga:
Det fanns speciellt en kvinnlig författare som många tjejer läste. Minns inte namnet. Någon som har någon ide?
Virginia Andrews? Läste jag mycket iaf :)
Virginia Andrews? Läste jag mycket iaf :)
Jag läste böckerna om tvillingar i usa (jag minns inte vad de hette, men tror att det var något med high, jag kommer nog googla mig tokig ikväll). Sen när jag blev tonåring så var det Danielle steele för hela slanten. När man tänker tillbaka var det ju som att läsa harlequinböcker...
Jag läste böckerna om tvillingar i usa (jag minns inte vad de hette, men tror att det var något med high, jag kommer nog googla mig tokig ikväll). Sen när jag blev tonåring så var det Danielle steele för hela slanten. När man tänker tillbaka var det ju som att läsa harlequinböcker...
Jag var barn då och läste Enid Blyton och 5-böckerna. Även tvillingarna på Sweet Valley High av Francine Pascal som personen ovan nämner. Läste ickså mycket hästböcker men kommer inte ihåg någon speciell författare. Men 5-böckerna var nog storfavoriterna.
Stephen King!
Stephen King!
Det är en så lång tidsperiod att svaret kommer spreta väldigt mycket 😅 Jag läste alltifrån Vitnos och Vips, Spökhuset och Phantom Valley, till Sagan om Isfolket, Grottbjörnens folk, Frankenstein och Dracula 🧛🏻
Början av 90-talet var det nog böcker som Anne på Grönkulla, God natt Mister Tom, Momo - eller kampen om tiden typ.
Mitten var det mer studielitteratur och inte så mycket annat.
Slutet så var det Vattenmelonen av Marian Keyes!
Någonstans där försökte jag också läsa Liftarens guide till galaxen och Sagan om ringen. Båda kom jag ungefär 2 böcker in innan jag slutade läsa.
Vilken nostalgi. Jag läste allt ni läst i stort sett, utom dem Eurydike nämnt.
Början av 90-talet var det nog böcker som Anne på Grönkulla, God natt Mister Tom, Momo - eller kampen om tiden typ.
Mitten var det mer studielitteratur och inte så mycket annat.
Slutet så var det Vattenmelonen av Marian Keyes!
Någonstans där försökte jag också läsa Liftarens guide till galaxen och Sagan om ringen. Båda kom jag ungefär 2 böcker in innan jag slutade läsa.
Vilken nostalgi. Jag läste allt ni läst i stort sett, utom dem Eurydike nämnt.