AMH-värde i yngre ålder
Hej,
jag har länge, sedan jag förstod att jag en dag faktiskt önskade få barn (sen tonår) varit orolig (läs livrädd) för att ha/få fertilitetsproblem. Varför vet jag inte.
Jag är snart 26 år och bor idag med min jämnåriga sambo sedan snart 4 år och vi har ett gott liv ihop. Dock är min sambo faderslös och inte från Sverige utan bor här enbart för min skull vilket gör honom lite orolig i hela tanken av att skaffa barn och är väl till viss del en anledning till varför han önskar vänta och förbereda sig mer. Jag tror han kanske ser/såg barn någon gång närmare 35 års ålder.
Jag blev dock oplanerat gravid April -23 som slutade i abort mest pga stor respekt gentemot min partner och jag ville verkligen att vi båda skulle vilja behålla det för vi skulle göra det. Idag ångrar jag delvis aborten men min önskan var snarare att vi bara skulle viljat göra den resan ihop redan då. Och min största oro handlar mest om att kanske i framtiden ångra valet jag tog då. Dvs om det visar sig i framtiden att jag gick miste om min enda chans så hade jag definitivt börjat ångra aborten på ett helt annat sätt, men jag är ju inte där ännu.
Spola fram tills nu när jag förra månaden skulle ta ett blodprov för att kolla en generell hälsostatus (har gjort det vartannat år ungefär för att se så kroppen i övrigt mår bra) och la till AMH test.
Mitt AMH låg då på 1,6 (11,4 pmo/L)
Var såklart inte överlycklig över siffran i redan 25 års ålder.
Tog därför ett nytt blodprov denna månaden (cykeldag 3) med bl.a. FSH test och får svar närmsta dagarna.
Önskar höra andras historier och erfarenheter (bra och dåliga) samt vad era spontana tankar är kring mina testresultat och ålder mm.
Hoppas vi en dag får vår familj, jag och min stora kärlek!