• Anonym (Ångest)

    Inte gravid? Hormonella symtom

    Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Har senaste tiden haft symtom som jag annars inte upplever. Väldigt ömma bröst, ömma bröstvårtor, mensvärksliknande känslor.


    Jag äter mellanpiller och tar dom oftast på tid. Jag och min kille planerar uppenbarligen då inte att bli gravid. 
    På grund av mina symtom har jag ändå tagit flera graviditetstest, men de har visat nnegativt. Och ändå blev jag lite ledsen av att de visade negativt. Det känns liksom fel att jag hoppas på positiva test då vi inte ens försöker få barn just nu. 
    Dessutom är jag nu istället också väldigt orolig, för jag har ingen aning vad mina symtom kan bero på? Tänk om något är fel? Jag har inte haft såhär ömma bröst sedan jag började med ppiller för 4,5 år sedan! Jag har beställt tid hos vårdcentralen, men är så nojig just nu..
  • Svar på tråden Inte gravid? Hormonella symtom
  • Anonym (Li)

    Hormonförändringar skulle jag tippa på, har också haft så de senaste cyklerna trots att jag haft preventivmedel flera år. stress osv kan också påverka - började helt plötsligt må illa vid mens vilket jag aldrig tidigare gjort, ont i brösten osv. 


    Jag tror du oroar dig i ?onödan? men självklart ska du kolla upp det om det lugnar dig! 

Svar på tråden Inte gravid? Hormonella symtom