Panik av värmen hemma (klimakteriebesvär)
Jag är i klimakteriet och min man tar absolut ingen som helst hänsyn till när jag ber honom att inte sätta elementen på max. Det var samma sak förra säsongen och nu härom dagen när jag kom hem slogs jag av en värmevägg så fort jag öppnade ytterdörren. Han har alltså redan slagit på elementen på max igen.
Jag får fullständig panik av vallningarna och mår jättedåligt av dem, vilket jag också har förklarat för honom. Ändå envisas han med att göra såhär. Han tar alltså ingen som helst hänsyn till hur jag mår utan säger bara att jag ska söka hjälp om det är ett problem. Ska tilläggas att jag inte har dessa besvär varken på jobbet eller hemma hos andra. Folk har i regel inte så varmt.
Jag har inte upplevt att det här varit ett problem tidigare eftersom jag alltid varit frusen av mig innan jag kom in i klimakteriet. Men nu mår jag riktigt dåligt av det.
Finns det något jag kan göra för att slippa vallningarna? Orkar inte med att det dagligen ska vara en maktkamp om elementen ett helt halvår framåt.