• Anonym (I,f)

Långvarig relation med fungerande sexliv?

Finns någon som har en relation som varit länge, med flera barn som nu är stora , där sexlivet fungerar och där kvinnan inte tappat all lust till sin man? Jag vill gärna höra om detta i såfall,,,

• Svar på tråden Långvarig relation med fungerande sexliv?
  • Anonym (Ellen)

Jag är förbi 40 för inte så många år sen och har levt i samma relation i 25 år. Inga problem alls på den fronten.  Vi har barn i åldrarna 6-17 år. 
    Men det är nog knutet till oss och vår relation, att både attraktion, stark kärlek och nyfikenhet finns kvar. Vilket väcker lust.

Sen har vi också haft nedgångar i småbarnsåren såklart, som många andra. Men det är övergående. Och vi har lyckats hantera det så att han inte känt sig avvisad utan förstående.  Det ÄR en stor omställning för relationen att hitta sina nya roller. Och kroppsligt för kvinnan att gå igenom en graviditet, föda barn och mata/amma och vara väldigt nära ett barn under en tid. Och sen att jag inte heller känt mig tvingad på något vis eller "oattraktiv" trots degmage, strimmor på brösten och att man lallat runt i mjukisbyxor i perioder under föräldraledigheterna.

• Anonym (Åke Persson)

Jag är 70, min fru 63. Vi har hängt ihop i 25 år. Hon har passerat klimakteriet och har gått igenom strålbehandling för cancer i underlivet, som lämnat ärr. Jag är inte särskilt potent, behöver små blå piller. Jag är överviktig, hon har påverkats lite grann av gravitationen men har fortfarande en attraktiv kropp.

Vi har härlig sex varje vecka, vi anpassar kärlekslivet till vårt åldrande, vår ork och begränsningar, gör på annorlunda sätt, utforskar andra sätt att älska, hela tiden. 

Och jag tror faktiskt att jag njuter mer nu än när jag var 25.

Svar på tråden Långvarig relation med fungerande sexliv?