• Anonym (Nyfiken)

    Politik & attraktion

    Jag såg debatten i svt igår 13/10 24 och kom o tänka på en sak jag alltid funderat på.

    jag ser Nooshi Dadgostar nästan lysa hat mot Jimmie Åkesson ex.

    kan man attraheras av en person som står långt ifrån en själv politikst? Jag själv är höger politiskt & har egent först nu tänkt på att alla tjejer som jag haft nån form av förhållande med eller liknande har också varit höger politiskt när man frågat dom.

    är det bara så? Att människor långt åt vänster attraheras bara av människor med exakt samma tankar o värderingar och detsamma med människor till höger?

  • Svar på tråden Politik & attraktion
  • Anonym (Fd moderatpolitiker)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2024-10-14 19:28:58 följande:
    Politik & attraktion

    Jag såg debatten i svt igår 13/10 24 och kom o tänka på en sak jag alltid funderat på.

    jag ser Nooshi Dadgostar nästan lysa hat mot Jimmie Åkesson ex.

    kan man attraheras av en person som står långt ifrån en själv politikst? Jag själv är höger politiskt & har egent först nu tänkt på att alla tjejer som jag haft nån form av förhållande med eller liknande har också varit höger politiskt när man frågat dom.

    är det bara så? Att människor långt åt vänster attraheras bara av människor med exakt samma tankar o värderingar och detsamma med människor till höger?


    Hej där! Ja motsatser kan attrahera. Jag har själv dragits till min motsats vid ett par tillfällen. Varit gift med en Vänsterpartis, en relation som initialt var både het, spännande och intressant. Speciellt med skillnaderna i värderingar. Dock kom skillnaderna i värderingar i kapp oss på ett drabbande sätt. Under slutet av vår relation skaffade jag en älskarinna som var djupt engagerad som lokalpolitiker i S. Det fungerade bättre, sexuellt var våra skilda ståndpunkter något som gav energi. Vi kunde vara rejält långt ifrån varandra i diskussioner och när hon blev riktigt arg så märkte jag att hon laddade ur i våra sexuella aktiviteter plus att hon också kände en dubbel känsla av att göra något förbjudet. Dels att vi båda var gifta men också att jag kom från motståndarlägret. I dag är jag sambo med en högerkvinna.
  • Robert 832

    Nej, det är mycket möjligt att vara attraherad av och stimuleras av samtal med människor som inte står en nära politiskt. När man är VÄLDIGT långt ifrån varann dock så spelar det ingen roll hur charmig man tycker någon är, istället blir man bara irriterad.

  • KimLinnefeldt

    Det är lättare att älska varandra om man har något sånär lika värderingar. Och det kan man ha även om man röstar på olika partier. Jag är vänster, men möter moderater som har goda humanistiska värderingar. Jag skulle kanske inte gifta mig med någon av dem, men vi skulle kunna umgås.

    Man måste ha en öppenhet för olikheter, acceptera varandra. 

Svar på tråden Politik & attraktion