• Anonym (Hanna)

Pojkvän har sår på penis

I veckan så duschade jag och min pojkvän tillsammans och såg då att han har små sår på sin penis. Han sa att det gjorde ont när det kom vatten på såren.
    Han har som en ljusare rodnad vid penisroten och ovanpå den små sår som dyker upp emellanåt.
    Jag har själv besvär i underlivet med sveda och klåda men när jag varit och kollat upp mig ser dom inget. Dom tog för olika könssjukdomar på mig som klamydia, mykoplasma, svamp, herpes och gonorre som var negativt
    Vad tror ni det kan vara?

• Svar på tråden Pojkvän har sår på penis
  • Anonym (Gillette)

Dålig rakhyvel?
    Eller din stubb?

• Anonym

Alla rakar inte underlivet.

• Anonym (Hanna 2)

Har din kille också blivit undersökt av läkare och testad för könssjukdomar? 
    Min man har haft liknande som din kille för ett tag sedan och visade sig vara herpes...

• Lyckligalotta

Det är säkert herpes. Det har de flesta och det är inte botbart. Min man också. Blir små sår som kliar lite. Vi brukar inte ha sex förrän dessa läkt.

Han påstår att det blir så när vi har sex allt för länge, om det inte är tillräckligt vått eller för ofta. Läser man på om det ska skov kunna triggas av saker som stress och förkylning.. Dyker upp någon gång om året.. Jag har aldrig haft problem själv.

Men känner du dig osäker eller om han är orolig så låt honom gå till en läkare..

• MrBundy
    Anonym skrev 2024-10-14 15:18:36 följande:

Alla rakar inte underlivet.

Höjden av onödig kommentar!

Nej, såklart rakar inte alla underlivet. Men TS sökte tips på vad det kunde bero på och eftersom det finns de som rakar underlivet, är det ett fullt rimligt svar. Blir så trött på att det hela tiden finns de som måste för fram sina åsikter i helt orimliga kontexter

• Anonym (Hanna 2)
    Lyckligalotta skrev 2024-10-14 16:01:42 följande:

Det är säkert herpes. Det har de flesta och det är inte botbart. Min man också. Blir små sår som kliar lite. Vi brukar inte ha sex förrän dessa läkt.

Han påstår att det blir så när vi har sex allt för länge, om det inte är tillräckligt vått eller för ofta. Läser man på om det ska skov kunna triggas av saker som stress och förkylning.. Dyker upp någon gång om året.. Jag har aldrig haft problem själv.

Men känner du dig osäker eller om han är orolig så låt honom gå till en läkare..

Man kan ju annars köra med kondom under herpesutbrotten. 
  • Anonym (Vega)

Låter precis som de andra har skrivit som Herpes. Känner igen det även om det var många år sedan.

• Anonym (Hanna)

Tack för allas svar. Har sagt åt han flera gånger att kolla upp sig men han gör det aldrig. Vill att han ska kolla upp sig då gynekologerna ser inget på mig men eftersom det syns på honom så kanske dom kan se vad det är för något. Misstänker också herpes men mitt test var negativt så blev fundersam efter det.

• Anonym (Hanna)
    Anonym (Hanna 2) skrev 2024-10-14 15:42:34 följande:

Har din kille också blivit undersökt av läkare och testad för könssjukdomar? 
    Min man har haft liknande som din kille för ett tag sedan och visade sig vara herpes...

Han har aldrig varit till läkaren och kollat upp sig, bara jag som har gått regelbundet till gynekologen. Önskade att han kunde ringa men kan samtidigt inte tvinga honom. Han lovade mig två gånger men tar aldrig tag i det, så man blir lite besviken.
Svar på tråden Pojkvän har sår på penis