• Anonym (Felicia)

Har viktig jobbintervju i morgon, kan inte sova

Jag har en jobbintervju i morgon kl 9,  och det är en tjänst jag verkligen vill ha!    Nu kan jag inte sova,  ska upp om 4,5 timmar.
    Någon som har tips på vad man kan göra så att det inte märks så tydligt att jag är utmattad och sliten pga sömnbrist?

• Svar på tråden Har viktig jobbintervju i morgon, kan inte sova
  • Mayjel

För första gången i mitt liv ger jag en kvinna detta råd - sminka dig. Tänker främst på concealer som effektivt döljer en trött och glåmig hy. 

Sen en lite extra energiboost från valfri koffeinrik dryck innan du ger dig av. Håller dig vaken och mer klartänkt, iallafall för ett par timmar.

• Anonym (F)

Man ser Väl ej utmattad ut efter en natts dålig sömn dock. Troligen kommer adrenalinet pigga upp dig när det väl är dags

• Anonym (Felicia)
    Mayjel skrev 2024-10-14 02:28:33 följande:

För första gången i mitt liv ger jag en kvinna detta råd - sminka dig. Tänker främst på concealer som effektivt döljer en trött och glåmig hy. 

Sen en lite extra energiboost från valfri koffeinrik dryck innan du ger dig av. Håller dig vaken och mer klartänkt, iallafall för ett par timmar.

Jag sminkar mig alltid inför intervjuer,  concealer brukar jag dock inte använda längre, då jag inte hittat någon bra.  Har du möjligtvis något tips på någon bra som verkligen funkar?
    Energidryck absolut! 
    Tack snälla för tipsen! Glad
  • Anonym (Felicia)
    Anonym (F) skrev 2024-10-14 04:17:47 följande:

Man ser Väl ej utmattad ut efter en natts dålig sömn dock. Troligen kommer adrenalinet pigga upp dig när det väl är dags

Jag gör det,  ser sliten och blek och hålögd ut.   
  • Anonym (Felicia)
    Anonym (Abc) skrev 2024-10-14 10:40:18 följande:

Hur gick det?

Det gick väl sådär,  inte då bra men ingen katastrof heller,  tackar som frågar :)
  • Mayjel
    Anonym (Felicia) skrev 2024-10-17 01:32:25 följande:
    Jag sminkar mig alltid inför intervjuer,  concealer brukar jag dock inte använda längre, då jag inte hittat någon bra.  Har du möjligtvis något tips på någon bra som verkligen funkar?
    Energidryck absolut! 
    Tack snälla för tipsen! Dessvärr
    Dessvärre minns jag inte riktigt vilka märken som är bäst då jag själv aldrig sminkar mig. Concealer var det längesen man själv använde vid enstaka utbrott av akne runt hakan. Hormonfinnar. Men du kan ju alltid söka runt lite själv till en annan tröttdag kanske?

Ja, hoppas det hjälpte med lite energidryck. Jag tycker att den både hjälper och stjälper ibland, beroende på den sinnesstämning man befann sig i innan. I stressat tillstånd så bör man nog avstå drycken med tanke på dess höga koffeinhalter som ev. kan förstärka stressen. 
Svar på tråden Har viktig jobbintervju i morgon, kan inte sova