• Anonym (Dabi)

Är det bara jag?

Varför av dom extremt få dejter jag får är mitt minimum 1 dejt, max är 4 dejter 
    Får oftast ligga minimum 1 gång, max 2ggr..

Är det vad jag duger till, 1- 2 ligg?
    med oftast 1- 2 års mellanrum, max 7 års mellanrum..
    Orkar snart inte..

Puben resulterar att jag oftast sitter vid baren eller i ett hörn ensam.
    Nätdejting har jag lagt av med för där fick jag ingenting.

( bör tillägga att jag är man 40+)
    Håll gärna god ton i tråden då moderatörerna är riktigt nitiska för vissa ord.

Håll gärna råd om gym för er själva, redan testat den 2 år. resultatet blev bara en förslitning av knän.

• Svar på tråden Är det bara jag?
  • Anonym (Inte ensam)

Man måste dejta flera för att hitta rätt. Inget konstigt alls att man tackar för sig efter 2-4 dejter. Du är inte ensam.

• Anonym (Dabi)
    Anonym (Inte ensam) skrev 2024-10-13 15:59:28 följande:

Man måste dejta flera för att hitta rätt. Inget konstigt alls att man tackar för sig efter 2-4 dejter. Du är inte ensam.

Hur är ens flera? jag får knappt dejter som de ser ut idag och från det förflutna.
    om jag räknat rätt så har jag under min livstid fram till idag bara haft totalt 4 dejter
    2 one night stands..
  • Anonym (Inte ensam)
    Anonym (Dabi) skrev 2024-10-13 16:08:00 följande:
    Hur är ens flera? jag får knappt dejter som de ser ut idag och från det förflutna.
    om jag räknat rätt så har jag under min livstid fram till idag bara haft totalt 4 dejter
    2 one night stands..
    Har du vänner?
  • Anonym (L)
    Anonym (Dabi) skrev 2024-10-13 16:08:00 följande:
    2 one night stands..

Får inte ihop dina siffror här med de du skrev i ts. Eller menar du att du sammanlagt dejtat 4 tjejer, varav en av dem hade du endast en dejt med och en hade du 4 med? De 2 ons är alltså utanför dejterna? 

Du har lyckats bättre än jag men det säger inte så mycket. Var har du letat dejter? 

• OlgaElvira

Du är inte ensam om att bli besviken när det gäller nätdejting, det är många som blivit besvikna där. Jag tror inte att det är ett naturligt sätt att träffa möjliga partners och nya vänner. Det blir färre och färre arenor där man kan träffas på ett avslappnat sätt.
    Förr fanns det dansbanor och nattklubbar dit man gick för att träffas, kanske dansa, dricka nåt, prata ed lite nya människor. Man gick dit för att umgås med gamla och nya vänner. Inte så sällan var det där man träffade sin livskamrat. Dessa blir förre och färre.
    Nu måste man gå på krogen eller puben, där rör man sig inte lika naturligt mellan olika grupper. Fråga era föräldrar och mormor/farmor hur de träffades. 
    Föreningar och studiecirklar kanske passar några men inte alla.

• Anonym (Dabi)
    Anonym (Inte ensam) skrev 2024-10-13 16:12:56 följande:
    Har du vänner?
    Några få..
  • Anonym (Dabi)
    Anonym (L) skrev 2024-10-13 16:15:40 följande:

Får inte ihop dina siffror här med de du skrev i ts. Eller menar du att du sammanlagt dejtat 4 tjejer, varav en av dem hade du endast en dejt med och en hade du 4 med? De 2 ons är alltså utanför dejterna? 

Du har lyckats bättre än jag men det säger inte så mycket. Var har du letat dejter? 

Det är sammanlagt 4 kvinnor jag dejtat
    Ons har varit utanför dom för jag räknar inte ons som normal dejting..
    Pubar, gym, nätet..
    man kan träffa någon bara genom att vara på affären och handla mat har någon tidigare sagt till mig, ren * Horseshit* om man frågar mig.
  • Anonym (Dabi)
    OlgaElvira skrev 2024-10-13 16:16:19 följande:

Du är inte ensam om att bli besviken när det gäller nätdejting, det är många som blivit besvikna där. Jag tror inte att det är ett naturligt sätt att träffa möjliga partners och nya vänner. Det blir färre och färre arenor där man kan träffas på ett avslappnat sätt.
    Förr fanns det dansbanor och nattklubbar dit man gick för att träffas, kanske dansa, dricka nåt, prata ed lite nya människor. Man gick dit för att umgås med gamla och nya vänner. Inte så sällan var det där man träffade sin livskamrat. Dessa blir förre och färre.
    Nu måste man gå på krogen eller puben, där rör man sig inte lika naturligt mellan olika grupper. Fråga era föräldrar och mormor/farmor hur de träffades. 
    Föreningar och studiecirklar kanske passar några men inte alla.

Mina föräldrar träffades på en lokal dans.
    ( Inget för mig då jag hatar dans)
    Föreningslivet är inget för mig, finns egentligen inte direkt något jag skulle vilja veta för att gå med i någon studiecirkel..
    Farmor/ Farfar- Mormor/ Morfar - Tyvärr ej längre i livet.
  • Anonym (L)
    Anonym (Dabi) skrev 2024-10-13 16:28:28 följande:
    Det är sammanlagt 4 kvinnor jag dejtat
    Ons har varit utanför dom för jag räknar inte ons som normal dejting..
    Pubar, gym, nätet..
    man kan träffa någon bara genom att vara på affären och handla mat har någon tidigare sagt till mig, ren * Horseshit* om man frågar mig.
    Att träffa någon i affären har säkert inträffat men det är sanslöst ovanligt så det är inget att hoppas på. Har aldrig hört att gym är ett bra ställe heller. Nätet är ytligt och lättare för dem som ser bra ut. Och man måste kunna skriva bra. Att hitta hobbies som innebär att man träffar mer folk är det som jag försöker och det enda som känns realistiskt när man har ett begränsat umgänge.
  • Anonym (Dabi)
    Anonym (L) skrev 2024-10-13 16:32:04 följande:
    Att träffa någon i affären har säkert inträffat men det är sanslöst ovanligt så det är inget att hoppas på. Har aldrig hört att gym är ett bra ställe heller. Nätet är ytligt och lättare för dem som ser bra ut. Och man måste kunna skriva bra. Att hitta hobbies som innebär att man träffar mer folk är det som jag försöker och det enda som känns realistiskt när man har ett begränsat umgänge.
    Jaha, då har man helt fel hobbies alltså.. tänker inte starta jaga någon ny.
    Speciellt i den lilla stad jag bor i. ( nej har inte råd att flytta)
Svar på tråden Är det bara jag?