Killar som dejtar runt
Jag har kommit igång och börjat dejta lite smått efter ett långt förhållande. Har kommit i kontakt med ett fåtal män som jag haft intresse för att ta det vidare med till en träff. Jag har behövt skriva ett litet tag med killarna för att känna att jag vill ses, så det har liksom inte varit inom en vecka. En stor del av attraktionskraften för min del handlar om hur han kan uttrycka sig i ord och att jag finner personen intelligent nog för att bedriva vissa samtal, så jag vill helst inte träffas för snabbt heller eftersom det tar bort mycket av attraktionen från min sida. Redan när jag börjar skriva mer med någon märker jag att mitt intresse för att svara på andra mäns meddelanden minskar enormt. Det sker automatiskt för min del, helt plötsligt skriver jag bara med en och jag har glömt bort övriga.
Hur som helst. Efter ett första möte brukar det bli ett till, och sen nånstans där det blir bestämt att vi ska ses en andra gång märker jag att det händer något med mig. Märker jag då något tecken på att han går på dejter med andra så stendör mitt intresse och jag drar mig undan. Det kan räcka med att han säger att han ska ut och dricka vin eller ut och äta med nån utan att avslöja vem och därefter inte skriva något alls förrän dagen därpå. Då tolkar jag det som en dejt som lett till övernattning och tar honom som oseriös. Killarna brukar fortsätta höra av sig och vill ses, men efter det finns det ingen återvändo för min del för då har jag redan fått bilden av honom som en person som dejtar flera och ligger runt, vilket gör mig så jäkla avtänd.
Alltså jag vet ju att det är normalt att delta flera samtidigt numera, men där och så dör mitt intresse så hur gör man?