Ordna födelsedagsfest för 50 åring
Jag står just nu i en mycket svår situation. Om ett halvår fyller min man 50 och jag är den som förväntas att bjuda in folk för att fira detta.
Min svärmor är elak, på allvar elak och har tidigare hållit mycket förnedrande tal om sina barn och barnbarn. Bland annat har hon sagt till barnbarn tidigare på tillställningar att de ska sluta äta för de är redan så feta och sedan och hon gått runt och beklagat sig över sina feta barnbarn och hur äckliga de är.
Jag vill alltså inte bjuda henne då hon skapar kaos och trots att vi tydligt sagt åt henne att bete sig på tillställningar så kan hon inte kontrollera sina impulser.
Våra barn gillar inte min mans systers man. Han har bland annat kallat en av mina barns kusiner för ett äckligt våp och att hon klär sig som en riktig slampa. Han har vrålat detta på en fest till en tonårstjej alltså.
Så då kan jag inte bjuda min mans syster för då måste jag säga att inte hennes man är välkommen.
Sedan finns det massa konflikter mellan folk på olika nivåer. Min fråga är hur fan gör jag i denna soppan?
Min dotter har lidit i perioder av ätstörningar så jag vill inte ha någon som pratar sådär på ett fint firande och jag vill inte heller reda ut konflikter om att mina barns kusiner blir påhoppade. Min mans bror som är pappa till tjejen som anklagades se ut som en slampa vill inte heller se sin systers man.
Så jag tycker inte vi ska ha någon fest. Men vad kan jag göra istället? Det blir ju fel vad jag än gör?