• Anonym (Rakke)

Livslångt sexuellt utanförskap?

Hej. Jag undrar hur ni andra skulle skulle se på att leva i ett livslångt sexuellt utanförskap? Med andra ord ni går hela livet utan sex och fysisk närhet.

Skulle det få er att må dåligt? Skulle ni känna er udda och utanför på grund av det?

• Svar på tråden Livslångt sexuellt utanförskap?
  • Anonym (inte än)

Jag har gjort det, nästan. Sist jag fick en kram var 11 år (inte sexuellt). Jag har aldrig blivit berörd på något sexuellt sätt.

Jag är 40 nästa år. Jag mår ännu inte dåligt av det. Man kan här argumentera att det är för att jag inte vet vad jag eventuellt skulle sakna.

Jag känner mig inte heller särskilt udda eller utanför. Jag vet ärligt inte var utanför kommer in i sammanhanget.

• Anonym (?)

Ingen som inte är asexuell mår väl bra av det hela livet. 

Varför undrar du? 

• Anonym (/)

Kul är det inte men jag lever och har hälsan i behåll. Men det värsta är inte att vara utan sex utan jag tycker det är värre att vara utan kärlek, beröring, mys, tvåsamhet. Sexet kan man i viss mån lösa själv även om det säkert bara är hälften så bra som på riktig, om ens det. Det är svårt att hitta motsvarande lösningar för resten. Massage hos en kvinnlig massör är förvisso skönt ibland och kan också hjälpa en del.

• Anonym (Jakob.)

Visst. Ett uteblivet sexliv tar sin del, men en utebliven livskamrat att skapa en familj och tillvaro med har tagit sin tull också, men det är bara att försöka leva med det. Det går, men även det kräver sitt.....

• Anonym (Felicia)

Varit ensam sedan 2013. För mig är samhörigheten problemet, inte "det sexuella utanförskapet". Är sex viktigast för dig?

• Anonym (Rakke)
    Anonym (/) skrev 2024-10-12 18:21:16 följande:

Kul är det inte men jag lever och har hälsan i behåll. Men det värsta är inte att vara utan sex utan jag tycker det är värre att vara utan kärlek, beröring, mys, tvåsamhet. Sexet kan man i viss mån lösa själv även om det säkert bara är hälften så bra som på riktig, om ens det. Det är svårt att hitta motsvarande lösningar för resten. Massage hos en kvinnlig massör är förvisso skönt ibland och kan också hjälpa en del.

Anonym (Felicia) skrev 2024-10-12 18:34:11 följande:

Varit ensam sedan 2013. För mig är samhörigheten problemet, inte "det sexuella utanförskapet". Är sex viktigast för dig?

Ja bristen på närheten är ju det värsta. Att någon gång ha någon att mysa med i soffan. Kunna få hålla om någon tills man somnar. Sex kommer ju i andra hand.

Trist att jag förmodligen aldrig kommer att få uppleva detta.
  • Anonym (/)
    Anonym (Rakke) skrev 2024-10-12 18:43:55 följande:

Ja bristen på närheten är ju det värsta. Att någon gång ha någon att mysa med i soffan. Kunna få hålla om någon tills man somnar. Sex kommer ju i andra hand.

Men du är som synes inte ensam. Inte mycket till tröst, jag vet.
  • Aliona

Ja det hade jag säkert lidit av. Sex och närhet är ju ett mänskligt behov (dock inte mänsklig rättighe). 

• Anonym (Jakob.)
    Anonym (Rakke) skrev 2024-10-12 18:43:55 följande:

Jag vet hur du känner det. Jag har kommit till samma insikt för egen del, men man får försöka göra det bästa av livet ändå.
  • Anonym (K)

Sex och närhet i all ära. Men det kan också leda till besvikelse. Man fantiserar ihop det i sitt huvud, sen motsvarar det inte förväntningarna. Tror att just förväntningarna och normen om tvåsamhet gör det värre än det behöver vara. Finns mycket att hämta från livet utöver sex. Ta bara en titt på munkarna. 

• Anonym (Holken)
    Anonym (Rakke) skrev 2024-10-12 17:56:53 följande:
    Livslångt sexuellt utanförskap?

Hej. Jag undrar hur ni andra skulle skulle se på att leva i ett livslångt sexuellt utanförskap? Med andra ord ni går hela livet utan sex och fysisk närhet.

Skulle det få er att må dåligt? Skulle ni känna er udda och utanför på grund av det?

Blir lite triggad när jag ser dig skriva "sexuellt utanförskap" Utanförskap är ett uttryck som används inom mobbning t ex. Om ingen vill ha sex med dig så är det inte mobbning. De som har sex har ingen exklusiv klubb heller.

Du uttrycker dig väldigt utstuderat i övrigt. Man förstår på ditt inlägg att du själv anser dig orättvist behandlad.
Svar på tråden Livslångt sexuellt utanförskap?