Känslan av ensamhet.
Upplever mig ensam i familjen. Familjen består av två barn 17 &14 år samt jag och min fru.
Bakgrundsfakta är att jag har jo bat skift i många år. Jag har haft aktiviteter så som jakt mc-åkning där inte familjen har varit delaktig. Jag har försökt locka dem men ingen respons.
Nu jobbar jag i te skift längre för jag orkar inte att vara vaken på nätterna. Frun och barnen gör saker men jag blir inte tillfrågad att hänga med. Frågar jag om jag kan haka på så får jag svar som att "ja, jag trodde du inte ville." Ingen har frågat om jag ville.
På min lediga tid vill jag göra saker, tex ta en promenad osv. Inte alltid så avancerat utan enkelt. Svaret vid fråga om någon vill med är 9 av 10 nej.
Jag är här hemma men ändå upplever jag mig ensam. Har under 5 års tid tagit upp min känsla med min fru och bara fått hämmande svar. Ho. Har aldrig tagit upp ämnet själv. Tex Hur känner du dig?
Och ja jag har hängt med på deras gemensamma aktiviteter, åka och träna, men de slutade med det när jag börja vara hemma på helgerna efter att ha slutat att jobba natt.
Vad göra?