• Anonym (Agata)

Han ska ut me kvinnliga kollegor

Hej
    jag är lite nojjig då min kille ska ut på en utekväll med sina kollegor både manliga och kvinnliga. men jag känner mig inte riktigt bekväm med det. Är rädd något ska hända och att de värsta som jag tänker ska hända. Är rädd han finner de snyggare, roligare och att han inser att de mig han inte vill ha. Han har gjort slut med mig flera gånger och jag är alltid orolig han ska göra de igen :/ jag är nojjig och ska jobba tidigt imorgon och är rädd att jag inte kommer sova. Har så otroligt mycket ångest över detta:/ kom med era bästa tips?

jag tänkte släcka telefonen helt nu och inte höras tills imorgon. 

Han är ute varje helg och dricker och de får mig att tänka vi inte har samma mål i livet. Jag vill något mer än att festa, vill lyckas med mina mål. 

• Svar på tråden Han ska ut me kvinnliga kollegor
  • Anonym (Tips)

Japp, jag har ett tips. Var inte tillsammans med någon som brukar dumpa dig, som du inte litar på och som har andra mål i livet än du.

Vad är lösningen med att stänga telefonen?

• Anonym (Palle)

Låter destruktivt från din sida. Han är ute mycket, har gjort slut flera ggr och ni har inte samma mål/intresse.

Jag skulle ta en riktig funderare om det är detta du vill satsa på istället för att gå runt och vara rädd för att tappa något som faktiskt inte har några utsikter att lyckas i längden.

Det kan vara så att han har dig som tills-vidare-relation och när han hittar något att satsa på så drar han vidare. Din upplevda osäkerhet talar även för detta. Jag är kille själv och vet att vi killar kan vara på detta sätt.

• Anonym (Agata)
    Anonym (Tips) skrev 2024-10-12 16:09:20 följande:

Japp, jag har ett tips. Var inte tillsammans med någon som brukar dumpa dig, som du inte litar på och som har andra mål i livet än du.

Vad är lösningen med att stänga telefonen?

Jag vill inte va tillgänglig och sms honom, försöker leva mitt egna liv men går alltid i oro. Att jag antingen ska bli dumpad. Har blivit dumpad 2 ggr på en vecka :/ men han kommer alltid tillbaka. Känns inte jätte kul att han ska gå ut me kvinnliga kollegor, när han gör så:/
  • Anonym (Tips)
    Anonym (Agata) skrev 2024-10-12 16:19:36 följande:
    Jag vill inte va tillgänglig och sms honom, försöker leva mitt egna liv men går alltid i oro. Att jag antingen ska bli dumpad. Har blivit dumpad 2 ggr på en vecka :/ men han kommer alltid tillbaka. Känns inte jätte kul att han ska gå ut me kvinnliga kollegor, när han gör så:/
    Att stänga telefonen är inte att leva sitt eget liv.
    Du behöver inte ta tillbaka honom? Varför gör du det? Och om du svarar att du älskar honom, varför älskar du en man som gör att du alltid går i oro?
  • Anonym (Agata)
    Anonym (Tips) skrev 2024-10-12 16:24:08 följande:
    Att stänga telefonen är inte att leva sitt eget liv.
    Du behöver inte ta tillbaka honom? Varför gör du det? Och om du svarar att du älskar honom, varför älskar du en man som gör att du alltid går i oro?
    Jag är jätte kär i honom:/ svårt och se en vardag utan honom. Jag vet att detta inte sunt och att jag är självdestruktiv genom att stanna i detta förhållande. Men kan Verkligen inte släppa honom. Han blir gullig en period sen blir de såhär igen och allt skylls på mig:( vill bara vi ska va bra för varandra :(
  • Anonym (Lia)
    Anonym (Agata) skrev 2024-10-12 16:31:47 följande:
    Jag är jätte kär i honom:/ svårt och se en vardag utan honom. Jag vet att detta inte sunt och att jag är självdestruktiv genom att stanna i detta förhållande. Men kan Verkligen inte släppa honom. Han blir gullig en period sen blir de såhär igen och allt skylls på mig:( vill bara vi ska va bra för varandra :(
    Är du kär i HONOM eller den person du VILL att han ska vara?
  • Anonym (Tips)
    Anonym (Agata) skrev 2024-10-12 16:31:47 följande:
    Jaha, fast nu missade du ju själva frågan:Varför älskar du en man som gör att du alltid går i oro?
  • Anonym (Agata)
    Anonym (Tips) skrev 2024-10-12 16:41:09 följande:
    Jaha, fast nu missade du ju själva frågan:Varför älskar du en man som gör att du alltid går i oro?
    För att jag tro han ska inse de han gjort är fel, att han ska inse att jag faktiskt förtjänar att bli behandlad bra. Men känns alltid som att jag gör mer för honom och försöker över kompensera med att ge och göra grejer för honom. Känns som jag jagar något jag inte kan gå och Jagar efter en känsla av lättnad
  • Deacon

Spontant låter han inte som en vettig partner. Man går inte ut och festar på egen hand när man är i en relation. Då festar man tillsammans (varje helg om båda vill) eller så festar man på egen hand betydligt mer sporadiskt än varje helg.

Det där med att göra slut flera gånger ger inte heller positiva vibbar kring vad han vill med dig....

• Anonym (Tips)
    Anonym (Agata) skrev 2024-10-12 16:54:06 följande:
    För att jag tro han ska inse de han gjort är fel, att han ska inse att jag faktiskt förtjänar att bli behandlad bra. Men känns alltid som att jag gör mer för honom och försöker över kompensera med att ge och göra grejer för honom. Känns som jag jagar något jag inte kan gå och Jagar efter en känsla av lättnad
    Så du älskar någon som dessutom gör fel och som inte inser att du ska behandlas väl. Samtidigt så behandlar du dig själv som skit.
  • Anonym (Erfaren_man)

Ryck bort plåstret genom att dumpa honom. Detta är ju inget du mår gott av. 

• Anonym (Lia)
    Varför tror du att han plötsligt skulle inse det?

Han visar dig vem han är, tro honom!
  • Anonym (Många fler fiskar i sjön)

Är det slut så är det slut.

Ge aldrig mer än en chans, du visar honom ju bara då att han kan behandla dig som skit för du kommer ändå att äta bajs och se glad ut. 

Det enda som är säkert här i livet är att människor som tar skit kommer att få mycket av det.

• Anonym (Ui)

Mitt bästa tips är att lämna honom, den här relationen är inte bra alls. Och om ett år kommer du titta tillbaka och undra hur tusan du tänkte som var ihop med honom. 

• Anonym (S)

Du litar inte på honom, han gör ofta slut och ni har olika mål med livet? Varför är ni ihop? Gör slut en gång för alla och skaffa en man du litar på, en som älskar dig och stannar hos dig och som har samma mål.

• Anonym (Mannen)

Jag var som din kille när jag var runt 20 år och väldigt omogen. Dumpa honom. Han är inte seriös. Eventuellt kanske din dumpning gör att han vaknar upp. Var dock på din vakt så han inte bara ändrar sig för stunden. Bästa är nog om du hittar någon annan. 

• Mimosa86
    Anonym (Agata) skrev 2024-10-12 16:04:16 följande:
    Han ska ut me kvinnliga kollegor

Hej
    jag är lite nojjig då min kille ska ut på en utekväll med sina kollegor både manliga och kvinnliga. men jag känner mig inte riktigt bekväm med det. Är rädd något ska hända och att de värsta som jag tänker ska hända. Är rädd han finner de snyggare, roligare och att han inser att de mig han inte vill ha. Han har gjort slut med mig flera gånger och jag är alltid orolig han ska göra de igen :/ jag är nojjig och ska jobba tidigt imorgon och är rädd att jag inte kommer sova. Har så otroligt mycket ångest över detta:/ kom med era bästa tips?

jag tänkte släcka telefonen helt nu och inte höras tills imorgon. 

Han är ute varje helg och dricker och de får mig att tänka vi inte har samma mål i livet. Jag vill något mer än att festa, vill lyckas med mina mål. 

1. Ni verkar inte kompatibla samt att han tydligt gör slut med dig som hot. Inte ok. Tala om vad du vill ha ut av relationen och om det skiljer sig från hans vision så gör du slut. Då är han inte mannen för dig.

2. Du kan inte kontrollera en annan människa. Vill han vara otrogen så kommer han vara otrogen. Och då är han återigen inte en man att satsa på. Men han har rätt att umgås med andra människor än bara dig och att du känner som du gör vittnar om att du har problem med din självkänsla. Du behöver arbeta på det.
  • Anonym (Stina)
    .. och det uppnås enbart när du sätter gränser. När du visar att du är värdefull och inte accepterar att bli behandlad illa. När HAN får kämpa för dig.

Jag var i din situation som ung. Men jag började jobba med migsjälv. Byggde upp mitt självförtroedne och mitt egenvärde. och därefter har jag alltid blivit behandlad bra av män- för ju mer jag värdesätter migsjälv ju mer respekt och värde ger de mig. För de vet att jag inte är en kvinna de kan behandla illa- för då går jag och jag vänder mig aldrig om. 
  • Anonym (dum)
    Anonym (Agata) skrev 2024-10-12 16:19:36 följande:
    Dumpa honom istället. Och låt bli att ta honom tillbaka. 

Sen kan du börja jobba på din självkänsla och kanske hitta en person du trivs med och som vill dig väl. Eller leva som singel, det går också bra.
  • Anonym (Asdfg)

Går du alltid runt med oro över ett dåligt förhållande så finns det bara en sak att göra, slut!

Men jobba på dig själv och din svartsjuka innan du går in i ett nytt förhållande. Det är inte sunt att vara orolig över en partner som går ut och festar.

Sen är inte otrohet det värsta som finns, det är betydligt värre att leva i ett kontrollerande, svartsjukt och dåligt förhållande där båda eller ena parten är elak.
    Att göra slut och ändra sig om vartannat är psykisk misshandel. Gör klart för honom att om han gör slut igen utan eftertanke så får han stå sitt kast, du tänker inte komma tillbaka för att han ber om det. Om du nu väljer att stanna.

Svar på tråden Han ska ut me kvinnliga kollegor