• Anonym (A)

Blödning v 6

Skulle behöva lite råd och stöttning. 

Igår efter en orgasm började jag blöda. Har inte mer ont i magen än vad jag haft hittills och blödningen syns bara som rosa/aprikosfärgad flytning på pappret efter toabesök. Men blir ändå livrädd att det ska vara ett missfall. Hur hanterar man oron? 

• Svar på tråden Blödning v 6
  • Anonym (Lis)

Läs på.
    känsliga slemhinnor gör att man lätt blöder efter sex.

• Anonym (Lika)

Hade samma v 9 efter sex. Var rädd för missfall redan innan då jag aldrig haft en fullgången graviditet innan. Var sjukt orolig hela graviditet men ändå någon sorts lugn i att innan v 24 så spelade det ingen roll att rusa till vården för de ändå inte kunnat göra något om det är ett missfall. 

MEN som ovan säger, slemhinnorna är sköra när man är gravid och det finns ingen anledning att tro på missfall om det enbart är lätt färgade flytningar utan smärta 😊 

• Anonym (A)

Kan förresten uppdatera denna tråden om någon annan också söker efter info. Jag fortsatte att blöda i flera veckor men allt har sett bra ut hittills :) 

• Anonym (Lika)
    Anonym (A) skrev 2024-11-19 19:26:56 följande:

Kan förresten uppdatera denna tråden om någon annan också söker efter info. Jag fortsatte att blöda i flera veckor men allt har sett bra ut hittills :) 

Så skönt! 😀🥰
Svar på tråden Blödning v 6