-
-
Svar på tråden Han väljer henne jämt
-
Om du har ställt ultimatum och han fortsätter att träffa henne får du väl helt enkelt göra slut.
Som det är nu prioriterar han henne över dig. Vill du ha det så? -
På det du skriver låter det som att han har en relation med henne och använder dig som älskare.
Han skulle prioriterat annorlunda annars.
Är han kanske lite homofob trots sin läggning och inte vill gå ut med det offentligt? -
Gör slut med honom. Han visar tydligt att han prioriterar henne.
-
Han visar ju tydligt att han prioriterar henne före dig så antingen är du nöjd med att komma i andra hand utan att klaga eller så lämnar du relationen.
-
Hon har uttryckt sig homofobt många gånger, och han väljer att inte säga till henne. Han är inte den typiska bögen. Hon tycker att det är äckligt, tvingar honom att använda kondom när dem ses vilket gjort att han vägrar ligga med mig utan kondom istället eller helt undvikit att ligga med mig för att slippa använda kondom hos henne, vilket gör mig väldigt arg. Hon kallar mig öppet för hans hobby framför mig och att vår relation inte är på riktigt. Han säger ingenting. Hon tvingar sig själv att sitta fram i bilen och fryser ut mig helt, och att sitta mittemot honom när vi äter middag och får mig att se ut som ett bihang. Ibland är hon trevlig men oftast otrevlig, mer och mer. Om hon vill någonting håller han alltid med henne om att hon har rätt. Nej han är öppet bisexuell men vill inte gå ut offentligt med vår relation. Han har till och med föreslagit att hon kan föda vårat barn längre fram trots att han vet att jag helst vill att han slutar träffa henne. Vill inte göra slut med honom. men detta känns så jobbigt.Anonym (?) skrev 2024-10-12 10:41:48 följande:
På det du skriver låter det som att han har en relation med henne och använder dig som älskare.
Han skulle prioriterat annorlunda annars.
Är han kanske lite homofob trots sin läggning och inte vill gå ut med det offentligt?
-
Kanske skulle det hjälpa att vi flyttar längre bort? Jag vill verkligen försöka med honom och få honom att välja bort henneDexter dot com skrev 2024-10-12 10:48:09 följande:
Han visar ju tydligt att han prioriterar henne före dig så antingen är du nöjd med att komma i andra hand utan att klaga eller så lämnar du relationen.
-
Och du stannar för att?Anonym (T) skrev 2024-10-12 10:59:48 följande:Hon har uttryckt sig homofobt många gånger, och han väljer att inte säga till henne. Han är inte den typiska bögen. Hon tycker att det är äckligt, tvingar honom att använda kondom när dem ses vilket gjort att han vägrar ligga med mig utan kondom istället eller helt undvikit att ligga med mig för att slippa använda kondom hos henne, vilket gör mig väldigt arg. Hon kallar mig öppet för hans hobby framför mig och att vår relation inte är på riktigt. Han säger ingenting. Hon tvingar sig själv att sitta fram i bilen och fryser ut mig helt, och att sitta mittemot honom när vi äter middag och får mig att se ut som ett bihang. Ibland är hon trevlig men oftast otrevlig, mer och mer. Om hon vill någonting håller han alltid med henne om att hon har rätt. Nej han är öppet bisexuell men vill inte gå ut offentligt med vår relation. Han har till och med föreslagit att hon kan föda vårat barn längre fram trots att han vet att jag helst vill att han slutar träffa henne. Vill inte göra slut med honom. men detta känns så jobbigt.
-
Vill han det?Anonym (T) skrev 2024-10-12 11:03:09 följande:Kanske skulle det hjälpa att vi flyttar längre bort? Jag vill verkligen försöka med honom och få honom att välja bort henne
Och varför vill du leva med någon som inte respekterar dig? -
Det där med att ligga utan kondom skulle jag inte heller göra som kvinna.Anonym (T) skrev 2024-10-12 10:59:48 följande:Hon har uttryckt sig homofobt många gånger, och han väljer att inte säga till henne. Han är inte den typiska bögen. Hon tycker att det är äckligt, tvingar honom att använda kondom när dem ses vilket gjort att han vägrar ligga med mig utan kondom istället eller helt undvikit att ligga med mig för att slippa använda kondom hos henne, vilket gör mig väldigt arg. Hon kallar mig öppet för hans hobby framför mig och att vår relation inte är på riktigt. Han säger ingenting. Hon tvingar sig själv att sitta fram i bilen och fryser ut mig helt, och att sitta mittemot honom när vi äter middag och får mig att se ut som ett bihang. Ibland är hon trevlig men oftast otrevlig, mer och mer. Om hon vill någonting håller han alltid med henne om att hon har rätt. Nej han är öppet bisexuell men vill inte gå ut offentligt med vår relation. Han har till och med föreslagit att hon kan föda vårat barn längre fram trots att han vet att jag helst vill att han slutar träffa henne. Vill inte göra slut med honom. men detta känns så jobbigt.
Fast jag skulle heller inte acceptera att han hade en älskare på sidan om.
Varför umgås ni ens alla tre???
Det verkar bara få dig att må dåligt.
Att hon skulle föda ert barn??? NEj, det skulle inte bli ditt barn på något vis. Det skulle bli deras och sannolikt föra dem än närmare.
Jag tror han säger så till dig för att han vill ha kvar dig som sin leksak.
Förlåt om jag är hård, men jag tror att det är helt nödvändigt. Det är inte elakt menat.Anonym (T) skrev 2024-10-12 11:03:09 följande:Kanske skulle det hjälpa att vi flyttar längre bort? Jag vill verkligen försöka med honom och få honom att välja bort henne
Han kommer inte att lämna henne, han kommer inte heller att flytta längre från henne.
För ditt eget välmående borde du göra slut.
Ha hjärtesorg ett tag, det går över.
Det är bättre än detta. -
Är det verkligen en sådan man du drömt om? Någon som inte känns vid er relation inför andra och som samtidigt har en relation med en annan som dessutom tycker illa om dig?
Du är värd mycket bättre än så! Du är värd någon som vill ha dig fullt ut och som sorterar bort dem som pratar skit om dig ur sitt liv. Du är värd någon som tycker att det är viktigt att du har det bra.