• Anonym (KingdaKah)

Hon har lärt min dotter att köra bil. Hur skulle ni agerat?

Jag fick veta för ett par veckor sen att min sambo har lärt min dotter att köra bil.
    Vi bor ganska långt norr ut och det finns gott om vägar som nästan ingen annan kör på och där har hon låtit min dotter (13 år) få köra bilen. Vet inte riktigt hur jag ska tänka. Först blev jag lite chockad men hon menar att det är en tjejgrej dom emellan och att jag kan vara lugn. Vad skulle ni göra?

• Svar på tråden Hon har lärt min dotter att köra bil. Hur skulle ni agerat?
  • Anonym (Abc)

Låter kul! 

Är det utfört på ett säkert och kontrollerat sätt så tycker jag det är bra. 

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (hmm)

Jag körde både traktor och tröskor när jag var 7. Körde bil när jag var 9. Idag kör jag långtradare. Jag tycker åldern är för låg i Sverige när det kommer till körkort.

Vet att jag tyckte att 80 var snabbt som 12 åring och jag hade stor respekt för hastigheten. Antagligen den största respekten för det som ajg någonsin har haft. 

Det jag kunde se som negativt var senare när man träffade kompisar som berättade om hur de hade kört som 15-16 åringar med kompisar, då de skröt om hur fort den körde. Men det handlade ju om grupptrycket. En ung person som sitter och kör ensam busar inte förutom vad jag såg härom dagen där en epa sladdade runt i en rondell. Vet inte om han var ensam i bilen. 

Men oftast så busar dom när dom inte är ensamma är min slutsats alt kör med något syskon och inte kompisar..

Svar på tråden Hon har lärt min dotter att köra bil. Hur skulle ni agerat?