Är han (o)seriös eller inte?
Jag träffar en kille sedan tid tillbaka, cirka 7 månader. Vi har olika bakgrund när det gäller relationer. Han har haft svårt att binda sig och har endast haft ett fåtal seriösa men kortare relationer. Jag å andra sidan är skild och har dessutom haft andra längre relationer (mellan 3-7 år).
När vi ses har vi jätteroligt och supermysigt, men han bekräftar mig ganska lite med kärleksyttranden men jag känner att han tycker om mig, vill ha mig när och mår bra att vara tillsammans. Jag har förstått att hans anknytning är undvikande och att han är väldigt självständig. Trots det så gör han mycket uppoffringar för att vi ska ses och hör av sig kontinuerligt.
Det finns dock några saker som skaver hos mig, men eftersom jag är ny i en ny relation där vi har olika erfarenheter av relationer så är det svårt att navigera:
(1) Han har berättat om oss för sina vänner och syskon, men inte för sina föräldrar, för de "frågar så mycket". Jag anser att det inte är en stor grej att berätta det, men i hans värld verkar det vara så, När jag sa att jag inte tyckte det var en stor sak (efter 6 mån ca) så höll han med och sa att han skulle göra det- ej gjort.
(2) Han bor fint, men har en 90cm säng. Dock finns det en bäddsoffa i vardagsrummet där vi har sovit. I början sa jag inte så mkt om det, men på sistone har jag påpekat och sagt att han borde fixa det. Han har hållit med och sagt att han skäms och ska fixa det . ej gjort.
Jag får lite känslan av att... dessa två saker för mig säger någonting om relationen, eftersom inte han säger så mycket. Eller så inbillar jag mig / det har inte gått tillräckligt med tid. Vi ska hälsa på en av hans bästa vänner som bor på en annan ort gasnska snart och vi ska ute med hans vänner imorgon osv.
Hur hade ni resonerat?